متخصص بیماری های عفونی:

وضع کل کشور قرمز است؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود

کدخبر: ۳۶۴۰۰۸
متخصص بیماری های عفونی با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در استان‌ها، تاکید کرد: وضع کل کشور قرمز است؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
وضع کل کشور قرمز است؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صدا و سیما ، دکتر مسعود مردانی در مصاحبه با برنامه صبح و گفتگو رادیو گفتگو با اشاره به اینکه وضع برخی شهرها حتی از قرمز نیز وخیم تر گزارش می‌شود، افزود: متاسفانه روند رو به تزاید موارد جدید بیماری منجر به بستری بیماران در بخش‌ها و ICU بیمارستان‌ها شده است.

وی با ابراز تاسف از روند افزایشی آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در کشور گفت: هشدارهایی که اعلام کردیم، امروز نمود یافت و یکی از علل عمده‌ی بروز این چالش، همان مسافرت‌های است که مردم در روزهای پایانی تابستان به آن مبادرت کردند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بخش عمده پرستاران و پزشکان در بیمارستان‌هایی که شخصا در آن‌ها فعالیت دارم، یا کرونا گرفته‌اند و یا به نوعی دچار عوارض ناشی از کرونا شده‌اند و تصور می‌کنم جایی برای مانورهای اضافی وجود ندارد.

دکتر مردانی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر بی تاثیر بودن بازگشایی مدارس در روند ابتلا به کرونا افزود :روایت‌ها در این رابطه متفاوت است.

متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه نظام آماردهی در کشور اشکالاتی دارد، تصریح کرد: هر کس از آمار تفسیری می‌کند ولی بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی است و از طرفی دانش آموزان مبتلا، علایم چندانی ندارند و حتی به پزشک هم مراجعه نمی‌کنند.

دکتر مردانی افزود: کرونا در بچه‌ها کم علامت ظاهر می‌شود و خوشبختانه بیماری را رد می‌کنند.

این پزشک متخصص اضافه کرد: همگی باید تجربیات کشورهای دیگر را در نظر داشته باشیم. چنانچه موارد جدید بیماری در بسیاری کشورها کنترل شده است ولی مجدد با افزایش روبرو بوده‌اند.

دکتر مردانی گفت: مدارس باید با دیدی بهتر و شرایطی خاص بازگشایی شوند و از طرفی مردم باید بدانند که رفتن به سفرهای غیر ضرور تجاوز به حقوق سایر هموطنان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید