ادعای دوباره ارمنستان درباره اعزام نظامیان ترکیه به قره‌باغ

کدخبر: ۳۶۴۱۵۸
وزارت خارجه ارمنستان بار دیگر ادعای اعزام شبه‌نظامی خارجی توسط ترکیه به منطقه مورد مناقشه قره‌باغ برای حمایت از آذربایجان را تکرار کرد.
ادعای دوباره ارمنستان درباره اعزام نظامیان ترکیه به قره‌باغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «آنا ناگدالیان» سخنگوی این وزارتخانه شامگاه دوشنبه مدعی شد که آنها اطلاعاتی دارند مبنی بر اینکه مسئولان ترکیه‌ای در حال جذب «مزدورانی» از غرب آسیا هستند تا در منطقه قره‌باغ کوهستانی مستقر کنند.

ناگدالیان درباره ادعای خود توضیح داد: «مربی‌های [نظامی] ترک در حال جنگیدن کنار آذربایجانی‌ها [در قره‌باغ] هستند. آنها از تسلیحات ترکیه از جمله پهپاد و هواپیماهای [رزمی] استفاده می‌کنند. ما همچنین اطلاعاتی داریم که ترکیه تروریست‌ها و مزدوران را از برخی کشورهای خاورمیانه استخدام کرده و به آذربایجان اعزام می‌کند».

بر این اساس، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در ادامه ادعاهای خود افزود: «در حقیقت، دو کشور ترکیه و آذربایجان هم‌اکنون مشغول مبارزه با آرتساخ (قره‌باغ کوهستانی) هستند».

پیش از این سفیر ارمنستان در روسیه نیز با ادعای اعزام شبه‌نظامیان سوری توسط ترکیه به آذربایجان برای نبرد در قره‌باغ، گفته بود تا کنون حدود ۴ هزار نفر اعزام شده‌اند.

این در حالی است که دولت ترکیه و آذربایجان این ادعا را قویاََ تکذیب کرده‌اند.

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در نشست اضطراری با نمایندگان پارلمان این کشور درباره درگیری نظامی با جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ایروان ممکن است به طور رسمی استقلال جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی(جمهوری آرتساخ) را به رسمیت بشناسد.

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با محکوم کردن اقدامات ارمنستان در تنش‌ها بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، گفت فقط با عقب‌نشینی نیروهای ارمنستانی از قره‌باغ است که صلح به منطقه باز می‌گردد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید