اقدام حمایتی پوتین در جهت حفظ ثبات در قرقیزستان

کدخبر: ۳۶۴۲۹۰
رئیس جمهور قرقیزستان در سفر به روسیه با همتای روس خود دیدار و طرفین بر حمایت روسیه از ثبات در این کشور تاکید کردند.
اقدام حمایتی پوتین در جهت حفظ ثبات در قرقیزستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سورانبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان که در رأس هیأتی از مقامات عالی رتبه این کشور به روسیه سفر کرده با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در شهر «سوچی» دیدار کرد.

در این دیدار مقامات ارشد دو کشور در مورد همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی کردند.

رئیس جمهور قرقیزستان در ادامه از تلاش نیروهای خارجی برای دخالت و تخریب روابط روسیه و قرقیزستان خبر داد.

وی گفت: مردم قرقیز انتظار بسیاری از گفت‌وگوهای روسای جمهور قرقیزستان و روسیه دارند.

جین بیک اف ادامه داد: همانطور که می‌دانید به ویژه در آستانه انتخابات پارلمانی، نیروهای مخالف خارجی و داخلی در قرقیزستان فعال‌تر شده‌اند که مخالف ثبات و توسعه کشور ما هستند. آنها حتی سعی می‌کنند به حاکمیت قرقیزستان تعدی کنند و به روابط قرقیزستان با متحدین ضربه وارد کنند.

وی اطمینان داد که آنها موفق نخواهند شد و مهمترین موضوع در حال حاضر حمایت دولت روسیه از قرقیزستان است به این دلیل من از شما تشکر می‌کنم .

رئیس جمهور قرقیزستان ادامه داد: ما همیشه برای روابط دوستانه تاریخی خود ارزش قائل هستیم.

پوتین در ادامه افزود: روسیه کاملاً از تمام تلاش‌های مقامات قرقیزستان برای حفظ ثبات سیاسی داخلی در این کشور پشتیبانی می‌کند.

رئیس جمهور روسیه با تأکید بر اینکه کاملاً با اطمینان، در مسیر درست پیش می‌رویم ، بر رشد تجارت بین دو کشور طی یک سال گذشته تأکید کرد.

پوتین افزود: اکنون حجم عرضه محصولات کشاورزی به قرقیزستان همچنان در حال افزایش است.

رئیس جمهور قرقیزستان از کمک پوتین در مدرن سازی ایست‌های بازرسی، راه اندازی سیستم برچسب گذاری و ردیابی کالا و سیستم اطلاعات بازرسی مالیاتی تشکر کرد.

علاوه بر این ، طرفین درباره همکاری در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و همچنین تعامل از طریق EFSD و صندوق توسعه قرقیزستان و روسیه گفت‌وگو کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید