تایوان احتمال حمله چین به این کشور را تکذیب کرد

کدخبر: ۳۶۴۳۰۳
وزیر دفاع تایوان امروز، سه‌شنبه در پی رزمایش‌های مکرر چین در نزدیکی این جزیره تاکید کرد، نشانه‌ای دال بر این‌که چین در تدارک برای یک جنگ تمام عیار با تایوان نظیر تجمیع سربازانش در طول مرز شرقی باشد وجود ندارد.
تایوان احتمال حمله چین به این کشور را تکذیب کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، تایوان شدیدا مانورهای چین را که شامل به پرواز درآوردن جنگنده‌ها برفراز منطقه حساس خط وسط تنگه تاویان می‌شدند، محکوم کرده و آن را تلاشی برای ارعاب دانسته است.

ین دی-فا، وزیر دفاع تایوان به پارلمان گفت: کمونیست‌های چین اقدامات "تحریک آمیز" خود را علیه تایوان ادامه داده‌اند اما هم اکنون نشانه‌ای دال بر اینکه این کشور آماده راه انداختن یک جنگ تمام عیار باشد، وجود ندارد.

وی افزود، یک نشانه حمله قریب الوقوع این است که سربازان از مناطق داخلی‌تر چین شروع به تجمیع در نزدیکی مرز شرقی کنند اما نشانه از اینکه چنین اتفاقی بیفتد، وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد، نیروهای خود تایوان در حال حفظ آمادگی رزمی مربوط به زمان صلح هستند و وضعیت آماده باش خود را تشدید نکرده‌اند. با این حال او متعهد به مبارزه تا آخرین نفر برای دفاع از حاکمیت و دموکراسی این جزیره شد.

چند روز پیش، وزارت دفاع تایوان در هشداری آشکار به چین گفت، نیروهای مسلح تایوان حق دفاع از خود و ضد حمله را در مواجهه با "آزار و تهدید" دارند.

سو تسنگ-چانگ، نخست وزیر تایوان هم در پارلمان گفت، حمله کننده‌ها به این جزیره در مواجهه با دفاع سرسختانه مردم تایوان از خود و سرزمینشان مجبور به پرداخت هزینه‌ای سنگین خواهند شد.

او که قبلا گفته بود در صورت لزوم برای مقابله با حمله چین حاضر است در صورت مجبور شدن حتی با جارو بجنگد ادامه داد: تایوان سقوط نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید