تکذیب سفارت ایران خبر انتقال تسلیحات و نیرو به ارمنستان

کدخبر: ۳۶۴۳۰۴
​اقتصادنیوز :‌ سفارت جمهوری اسلامی در باکو خبر انتقال تسلیحات و نیرو از خاک ایران به ارمنستان را شدیدا تکذیب و از تلاش‌های برخی طرف‌های ثالث که برای هموار کردن اهدافشان در جمهوری آذربایجان نیازمند تخریب وجهه ایران هستند، ابراز تأسف کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با صدور بیانیه‌ای، انتشار و تکرار اخبار بی‌اساس درخصوص انتقال تسلیحات یا نیروهای وابسته به گروه‌های تروریستی از خاک جمهوری اسلامی ایران به سمت ارمنستان را به شدت تکذیب کرد.

سفارت ایران در باکو از تلاش‌های برخی طرف‌های ثالث که برای هموار کردن اهداف درازمدت خود در جمهوری آذربایجان نیازمند تخریب وجهه ایران هستند، اظهار تاسف کرده است.  

در این بیانیه خاطرنشان شد: مطابق بررسی‌ها و استعلامات به عمل آمده از نهادهای ذیربط رسمی جمهوری اسلامی ایران، هیچ گونه سلاح و نفراتی که در فیلم‌های جعلی و مشکوک در شبکه‌های مجازی متتشر می‌شود، صحت ندارد.

سفارت ایران در باکو در پایان یادآور شد: هدف اصلی این شانتاژهای تبلیغاتی، تخریب مناسبات برادرانه و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که البته موفق نخواهند شد.  

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ظهر امروز هم در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص برخی ادعاهای مطرح شده رسانه‌ای در انتساب دروغ ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک ایران به مقصد ارمنستان گفت: تردد کامیون و ترانزیت کالاهای متعارف غیرنظامی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، به طور معمول همواره برقرار است.  

وی ادامه داد: کامیون‌های مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به رویکرد ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابه‌جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید