نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

گزارش زنده از مناظره ترامپ و بایدن| همه می‌دانند او یک دروغگو است/ چرا دهانت را نمی‌بندی مرد؟/ نمی‌خواهم مالیات بدهم

کدخبر: ۳۶۴۴۲۹
گزارش لحظه به لحظه اقتصادنیوز از نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را در ادامه دنبال کنید.
گزارش زنده از مناظره ترامپ و بایدن| همه می‌دانند او یک دروغگو است/ چرا دهانت را نمی‌بندی مرد؟/ نمی‌خواهم مالیات بدهم

به گزارش اقتصادنیوز؛ از ساعت ۴ و ۳۵ دقیقه بامداد چهارشنبه ۹ مهرماه به وقت تهران، اولین مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با مجری‌گری کریس والاس در شهر کلیولند آغاز شد.


لحظات جذاب اولین مناظره انتخاباتی دونالدترامپ و جوبایدن

نامزد ترامپ برای جایگزینی قاضی گینزبرگ در دیوان عالی

۰۴:۴۰ / نخستین سوال کریس والاس درباره ایمی برت، نامزد دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا و جانشینی قاضی گینزبرگ بود.

ترامپ از انتخاب خود دفاع کرد و گفت در شرایط آشفته کنونی و با توجه به حساسیت انتخابات، تسریع در انتخاب جانشین قاضی دیوان عالی فدرال ضروری بود.

ترامپ گفت که من این فرد را برای ۳ یا چهار سال آینده انتخاب نکرده‌ام بلکه برای بلندمدت انتخاب شده است.
و بایدن به طعنه گفت که خیر او تنها برای انتخابات پیش رو گماشته  شده است، چراکه نیازمند مداخله دیوان عالی در صندوق‌های انتخابات است.

a72b19a9-ef6a-415c-8664-80d47a940c55

۰۴:۴۵ / کریس والاس موضوع دوم را به سیاست‌های مربوط به بهداشت عمومی و خدمات درمانی اختصاص داد و اقدامات ترامپ علیه سیاست معروف به اوباماکر را زیر سوال برد.

دونالد ترامپ با انتقاد از هزینه‌های گزاف اوباماکر گفت که سیاست بایدن در این زمینه برگرفته از سیاست‌های سوسیالیستی و چپگرایانه برنی سندرز (رقیب دموکرات بایدن در دور مقدماتی) است.

بایدن ضمن رد این ادعای ترامپ گفت که من برنی سندرز را پیش‌تر شکست داده‌ام.

کروناویروس

۰۴:۵۰ /کریس والاس مسئله شیوع ویروس کرونا را به عنوان  موضوع سوم مطرح کرد.

والاس پرسید چرا مردم باید برای مدیریت این بحران باید به بایدن اعتماد کنند.

او یک دروغ‌گو است

بایدن گفت که بیش از 200 هزار نفر تاکنون در آمریکا درگذشته اند. او گفت که دونالد ترامپ هیچ برنامه ای برای مدیریت این بحران ندارد و با اینکه از ابتدا می دانست کووید-19 مرگبار است آن را پنهان کرد.

بایدن همچنین به کنایه اشاره داشت به ستایش ترامپ از شی جین پینگ رهبر چین در اوایل شیوع کرونا.

ترامپ نیز ابتدا عملکرد دولت خود در مهار بحران را ستود، از چین انتقاد کرد و گفت اگر بایدن رئیس جمهور بود میلیون ها نفر جان خود را از دست می دادند.

بایدن رو به دوربین گفت که مردم همه می‌دانند که او یک دروغ‌گو است. آیا برای لحظه‌‌ای آنچه ترامپ درباره کرونا می‌گوید را می‌توانید باور کنید؟

BTDcDGTLnquP

ترامپ گفت: "من مانند (بایدن) ماسک نمی زنم ، هر وقت او را می بینی ، ماسک می زند." "او می تواند 200 فوت دورتر از آن صحبت کند و با بزرگترین ماسکی که دیده ام خود را نشان دهد."

بایدن مجدداً به التماس رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا برای درخواست از مردم آمریکا اشاره کرد - و دوباره تأکید کرد که اگر افراد از مشاوره فائوچی استفاده کنند ، می توان در ماه های آینده چه تعداد جان نجات داد.

ترامپ وارد بحث شد و گفت که مقامات بهداشتی "برعکس" را گفته اند - ادعای نادرستی که وقتی از او در مورد موضوع سوال می شود ، تکرار می کند.

بایدن پاسخ داد: "هیچ شخص جدی خلاف این را نگفته است."

* ۲۰ دقیقه نخست بارها به هرج و مرج تبدیل شد ، زیرا ترامپ بارها و بارها در میانه صحبت‌های بایدن و والاس ورود کرد.

۰۵:۰۰ / ترامپ تقریباً تمامی پاسخ‌های بایدن در مورد دیوان عالی و برنامه های خدمات بهداشتی را قطع کرد.

بایدن در حدود دقیقه ۱۸ با عصبانیت از رفتار ترامپ رو به ترامپ کرد و گفت: "مرد چرا دهانت را نمی‌بندی؟

ترامپ کنایه بایدن را نادیده گرفت و به صحبت درباره والاس ادامه داد. بایدن باز هم طعنه زد: "ادامه بده ، مرد".

ترامپ پاسخ داد: "مردم می‌فهمند که جو طی ۴۷ سال کار سیاسی هیچ کاری نکرده است."

9Xw9fII21H4a

اقتصاد

۰۵:۱۰/ بحث اقتصاد با موضوع‌هایی چون فرار مالیاتی ترامپ، سیاست‌های مالیاتی، رکود اقتصادی ۲۰۲۰، ایجاد شغل و ... ادامه یافت.

فرار مالیاتی ترامپ

ترامپ درباره گزارش نیویورک‌تایمز در مورد فرار مالیاتی خود گفت: "من نمی خواهم مالیات بپردازم"

وقتی از ترامپ در مورد گزارش جدید در مورد حداقل میزان مالیات بر درآمد پرداخت شده‌اش سوال شد، با دفاع صریح از اقدام خود گفت: "من نمی خواهم مالیات بپردازم".

این دفاعی بود که به این معنا بود که ترامپ گفت خلا قانونی مالیات ثروتمندان آمریکایی برای بهره‌برداری وجود دارد و او نیز از این خلا برای دور زدن مالیات استفاده می‌کند.

هرچند در همان زمان، سعی کرد ادعا کند که "میلیونها دلار" مالیات در سالهای نخست ریاست جمهوری خود پرداخت کرده است.

این یک واکنش متناقض بود ، اما به نظر می رسد پاسخی است که ترامپ از زمانی که نیویورک تایمز برای اولین بار جزئیات اظهارنامه مالیاتی خود را در آخر هفته گزارش داد ، سعی کرده است از خود ارائه دهد.

تبعیض نژادی

بایدن: ترامپ از "همه چیز برای ایجاد تفرقه نژادپرستانه" استفاده می کند

۰۵:۲۰ / جو بایدن گفت که ترامپ امشب تلاش می کند تا همه چیز را به نماد نژادی تبدیل کند. بایدن استدلال کرد که رئیس جمهور در طول مدت ریاست جمهوری "تقریباً هیچ کاری برای آفریقایی آمریکایی ها نکرده است".

در طول یک بخش طولانی از مناظره، دو نامزد درگیر شدند که چه کسی می تواند مسائل نژادی را مدیریت کند ، و در نهایت بایدن گفت که ترامپ نژادپرست است.

بایدن از موضع ترامپ در حمایت از جناح راست نژادپرست در شارلوتزویل در سال 2017 به شدت انتقاد کرد.

بایدن گفت: "این یک رئیس جمهور است که از همه چیز به عنوان دستاویزی برای ایجاد نفرت نژادپرستانه استفاده می‌کند."

ترامپ در پاسخ به این حمله با اشاره به نقش بایدن در تصویب لایحه جنایی در سال 1994 قانونی که منجر به افزایش قابل توجه میزان حبس سیاه پوستان آمریکایی شد- حمله کرد.

ترامپ با اشاره به تصویب لایحه اصلاح عدالت کیفری که در دوره اول ریاست جمهوری خود تصویب کرد ، گفت: "من مردم را از زندان خارج می کنم ..." "شما با جامعه سیاه‌ها به اندازه دیگران خوب رفتار نکرده اید."

بایدن: دیدگاه ترامپ درباره حومه‌شهر عقب مانده است

FdnlPyjjtZDJ

۰۵:۳۵/ ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی هشدار داده است که حومه شهرها در معرض خطر چیزی شبیه به یک انقلاب آنارشیستی قرار دارد. 

جو بایدن این ادعاها را رد کرد و داستان بسیار متفاوتی از زندگی در حومه شهر و تهدیدی که آنها با آن روبرو هستند ارائه داد؛ "من در حومه شهر بزرگ شدم. اکنون 1950 نیست. این همه پیام‌های نژادپرستانه دیگر کارایی ندارد. حومه شهرها به طور کلی ادغام شده اند."

بایدن ادامه داد: "آنچه واقعاً تهدیدی برای حومه شهرها و امنیت آنها است ، عدم برخورد وی با Covid-19 است."

وی همچنین تغییر اقلیم را نوعی تهدید وجودی توصیف کرد و گفت: "عدم موفقیت او در برخورد با محیط زیست یک مسئله بزرگتر است. آنها به دلیل امتناع وی از انجام هر کاری در معرض سیل قرار گرفته و در حال سوختن هستند. به همین دلیل حومه شهر دچار مشکل شده است. "

ترامپ از محکوم کردن برتری‌طلبان سفیدپوست و راست‌های افراطی خودداری کرد

HYYaTIeK0Q3i

۰۵:۴۰/ ترامپ با دعوت از برتری‌طلبان سفیدپوست به دلیل تحریک خشونت در تظاهرات علیه خشونت پلیس در سراسر کشور از سوی کریس والاس مورد سوال قرار گرفت که آیا او آمادگی دارد که برتری‌طلبان سفیدپوست را محکوم کند و بگوید که آنها باید در جریان تظاهرات مداوم در سراسر کشور عقب بایستند، ترامپ گفت "عقب بایستید و بایستید. خشونت در اعتراضات موضوعی نیست که توسط محافظه کاران ایجاد شود.

ترامپ گفت: مطمئناً ، من مایل هستم به آنها بگویم عقب بایستند، اما می گویم تقریباً هرچه می بینم از جناح چپ است نه از جناح راست. من حاضرم هر کاری کنم من می خواهم صلح را ببینم. ”

بایدن به طعنه گفت: "بگو انجام دهید. تعارف نکن و بگو "، بایدن ترامپ را به محکوم کردن گروه‌های راستافراطی تشویق کرد.

ترامپ از والاس پرسید "دوست داری کی رو محکوم کنم؟" والاس گفت «پسران مغرور» و ترامپ گفت عقب بایستید و بایستید. اما من به شما خواهم گفت کسی باید کاری در مورد آنتیفا و گروه‌های چپ انجام دهد زیرا این یک مشکل جناح راست نیست."

*  اعضای گروه پسران مغرور ، یک طیف راست افراطی، در چندین راهپیمایی انتخاباتی ترامپ در سال 2020 با لباس پیراهن چوگان سیاه و زرد دیده شده اند.

 

مشروعیت انتخابات و ادعای تقلب در آرای پستی

ynwznDMKv1Y7

دونالد ترامپ و جو بایدن، در مورد مشروعیت نتایج انتخابات با یکدیگر درگیر شدند، رئیس جمهور همچنان به تلاش آشکار برای تقویت بی اعتمادی به آرای پستی ادامه داد. ترامپ نتیجه را مورد تردید قرار داد اما بایدن گفت که به گواهی نتایج مستقل پایبند خواهد بود.

مخالفان در پاسخ به این پرسش که چه کسانی برای اطمینان به مردم آمریکا مبنی بر پیروزی قانونی رئیس جمهور بعدی آماده انجام چه کاری هستند ، پاسخ های کاملاً متفاوتی ارائه دادند.

بایدن اظهارات بخش امنیت داخلی ترامپ را ارائه کرد. چاد ولف و مدیر FBI ، کریستوفر وری ، اظهار داشتند که "به هیچ وجه شواهدی وجود ندارد که آرا-نامه های الکترونیکی منبع دستکاری و تقلب باشد."

"این همه درمورد تلاش برای منصرف کردن مردم از رای دادن است زیرا او سعی دارد مردم را بترساند و فکر کنند که این قانونی نیست. حاضر شوید و رأی دهید. شما نتیجه این انتخابات را تعیین خواهید کرد. رای دهید ، رأی دهید ، رأی دهید ، "بایدن گفت.

در پاسخ خود ، ترامپ ابتدا به رقیب خود در سال 2016 ، هیلاری کلینتون متوسل شد ، قبل از اینکه در نتایج 2020 تردید ایجاد کند ، آرای پستی را "یک فاجعه" خواند

اما رای گیری از طریق پست به ندرت منجر به تقلب می شود. و اگرچه ترامپ قبلاً سعی کرده است که این دو را کاملاً متفاوت از هم بچرخاند ، رأی گیری غایب و نامه پستی اساساً یکسان است ، هر دو مورد تحت چندین درجه راستی آزمایی هستند.

ترامپ گفت: "آنها میلیون ها رأی را به سراسر کشور ارسال می کنند. تقلب وجود دارد آنها آنها را در نهرها پیدا کردند ، برخی از آنها را با نام ترامپ یافتند - درست روز دیگر در یک سبد کاغذ زباله. آنها بدون هیچ گونه مدرکی ادعا کردند که پستچیان ویرجینیا "آرا را می فروشند" و رأی های دیگر "در رودخانه ها ریخته می شوند".

ترامپ گفت: "این تقلبی خواهد بود که شما هرگز ندیده اید." "این یک چیز وحشتناک برای کشور ما است. قرار نیست این به خوبی خاتمه یابد. "

vYrzm40Zr5Ow

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید