تقلب در انتخابات ریاست جمهوری؟

کدخبر: ۳۶۴۵۸۴
«نانسی پلوسی»، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مناظره انتخاباتی سه‌شنبه شب درباره سلامت انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر انتقاد کرد.
تقلب در انتخابات ریاست جمهوری؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: پلوسی در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «سلامت انتخابات ما باید حفظ شود. چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه [پیروز شود]، نتیجه این انتخابات باید مورد احترام قرار بگیرد.» 

آمریکا در حالی به هفته‌های پایانی رقابت‌های انتخاباتی نزدیک می‌شود که بارها صحت انتخابات پیش‌رو از سوی رئیس‌جمهور آمریکا زیر سوال رفته است. 

ترامپ در جدیدترین اظهارنظر در مناظره دیشب خود با رقیب دموکراتش گفت: «من از طرفدارانم می‌خواهم به مراکز رأی‌دهی بروند و اوضاع را به دقت تحت نظر بگیرند. این اتفاقی است که باید بیفتد. همان‌طور که می‌دانید امروز مشکل بزرگی پیش آمد و در فیلادلفیا، ناظران رأی برای نظارت رفته بودند، ولی به آنها اجازه داده نشده بود. می‌دانید چرا؟ چون در فیلادلفیا اتفاقات بدی رخ می‌دهد.»

ترامپ در ادامه گفت: «اگر انتخابات منصفانه باشد، من ۱۰۰ درصد همکاری خواهم کرد. ولی اگر ببینم که ده‌ها هزار رأی دارند دستکاری می‌شوند نمی‌توانم این را بپذیرم. همین سه روز پیش رأی‌هایی داخل سطل کاغذهای باطله پیدا کرده‌اند که روی همه آنها ترامپ نوشته شده بود. فکر می‌کنید این خوب است؟»

ترامپ پیش از آن هم در پاسخ به سئوالی درباره تحویل مسالمت‌آمیز قدرت به رقیبش در صورت باخت در انتخابات گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید