ترامپ در گروه افراد آسیب پذیر برابر کرونا قرار گرفت

کدخبر: ۳۶۴۹۱۸
متخصصان می‌گویند ترامپ به علت سن بالا، جنسیت و اضافه وزنی که دارد، نسبت به سایر بیماران در معرض خطر بیشتری در برابر ویروس کرونا قرار دارد.
ترامپ در گروه افراد آسیب پذیر برابر کرونا قرار گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای درمان کرونا به بیمارستان نظامی والتر رِد در واشنگتن منتقل شد. کاخ سفید اعلام کرد ترامپ قصد ندارد اختیارات ریاست جمهوری خود را به معاونش مایک پنس منتقل کند و همچنان علی رغم بیماری زمام امور را در دست خواهد داشت.

بر این اساس، متخصصان می‌گویند ترامپ به علت سن بالا، جنسیت و اضافه وزنی که دارد، نسبت به سایر بیماران در معرض خطر بیشتری در برابر ویروس کرونا قرار دارد. رئیس جمهور آمریکا ۷۴ ساله است که همین امر باعث می‌شود احتمالا بستری شدن او در بیمارستان در مقایسه با یک بیمار ۲۰ تا ۲۹ ساله بیشتر شود. با توجه به اینکه ترامپ ۱۱۰ کیلوگرم وزن دارد، وی در دسته بندی افرادی قرار می‌گیرد که اضافه وزن دارند. بنابر این وی در برابر بیماری کرونا نسبت به دیگران آسیب پذیرتر است.

بی بی سی گزارش داد: رابطه دونالد ترامپ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مثل پوشیدن صورت با ماسک، رابطه جالبی است. وی در ماه مه در بازدید از یک کارخانه تولید ماسک، بدون ماسک حاضر شد! وقتی ماه ژوئیه رسید وی در توئیتی اعلام کرد بسیاری از افراد می‌گویند اگر فردی نمی‌تواند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند، ماسک زدن برای چنین فردی اقدامی میهن پرستانه است.

دونالد ترامپ ماه گذشته زمانی که یک خبرنگار با صورتِ ماسک زده از وی سئوال می‌کرد، آزرده خاطر شد و گفت لطفا ماسک خود را بردارید. خبرنگار هم در واکنش گفته بود ماسک را برنمی دارد، اما بلند‌تر صحبت خواهد کرد.

پزشکان تایید کردند دونالد ترامپ و همسرش ملانیا هر دو به کرونا مبتلا شدند. پزشک ترامپ گفت حال هر دو نفر خوب است. می‌دانیم که رئیس جمهور ترامپ مرتبا آزمایش کرونا می‌داد، بنابراین احتمال اینکه بلافاصله پس از ابتلا به کرونا، بیماری او تشخیص داده شده باشد زیاد است.

پروفسور کیث نیل، استاد دانشگاه ناتینگهام درباره ابتلای ترامپ به کرونا گفت: تعداد اندکی از افراد بدون علامت هستند. ما در طول یک هفته آینده دقیقا متوجه خواهیم شد که بیماری کرونا (در ترامپ) چگونه است.

بسیاری از افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند علائم خفیف دارند. اگر این افراد بیمار شوند بین پنج تا هفت روز کسالت خواهند داشت. بعد از این مدت، یا رو به بهبود می‌روند یا اینکه حالشان بدتر می‌شود و شاید نیاز به بستری در بیمارستان پیدا کنند.

ویروس کرونا برای افراد مسن خطرناک‌تر است. افرادی در آمریکا که بین ۶۴ تا ۷۴ سال سن دارند احتمالا پنج برابر بیش از دیگران نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی خواهند داشت. احتمال فوت این افراد ۹۰ برابر بیشتر از افراد ۲۰ تا ۲۹ سال است.

پایگاه اینترنتی اس وی نیوز نیز گزارش داد: ترامپ کمی تب دارد، دچار گرفتگی بینی شده و سرفه می‌کند. وضعیت او از "بدون علامت" به وضعیت "خفیف" و در حال حاضر وضعیت او به "متوسط" تغییر کرده است.

شبکه آمریکایی سی ان ان نیز گزارش داد: دونالد ترامپ از صبح امروز تب داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید