با این نوشیدنی ها خودمان را در برابر سرمای پاییز مقاوم کنیم

کدخبر: ۳۶۵۱۷۶
اقتصادنیوز :استفاده از دمنوش‌های پاییزی علاوه بر اینکه طرز تهیه ساده و البته کم هزینه‌ای که دارند، بسیاری از مشکلات جسمی و روحی افراد را که با تغییر فصل برای آن‌ها ایجاد شده است نیز بهبود می‌بخشند.
 با این نوشیدنی ها خودمان را در برابر سرمای پاییز مقاوم کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با فرا رسیدن فصل پاییز افراد برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان باید نکات خود مراقبتی و افزایش دهنده سطح ایمنی بدن را بیشتر از هر فصل دیگری رعایت کنند.  خشک شدن پوست بدن به ویژه در نواحی دست و صورت و پیدایش انواع التهابات پوستی یکی از مهمترین عوارض سرد شدن هوا و البته بلایی است که هوای خشک و سرد پاییز بر سر پوست می‌آورد.

ایرانی‌ها از گذشته‌های دور تا کنون با ترکیب برخی از مواد غذایی مثل دارچین، زعفران، گل‌محمدی، زنجبیل و دیگر مواد نظیر این اقلام، دمنوش‌های ساده و پر طرفداری را تهیه و مصرف می‌کردند.

فرزانه خدایاری، متخصص تغذیه   اظهار کرد: فصل پاییز شروع خشکی و سردی هوا است و مدل آب و هوایی آن می‌تواند سبب ایجاد درد در ناحیه‌های مختلف بدن انسان‌ها به ویژه در ناحیه پوست شود.

او افزود: خشک شدن پوست و پیدایش برخی از بیماری‌های پوستی و همچنین دیگر ناراحتی‌ها مثل کمر درد، بخشی از بیماری‌هایی است که با سرد شدن هوا بیشتر در افراد مشاهده می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: حساسیت و تورم مخاط ناحیه گوش، حلق و بینی نیز یکی دیگر از عوارضی است که در صورت عدم مراقبت از خود در فصل پاییز بیشتر به آن مبتلا می‌شویم.

خدایاری گفت: استفاده از دمنوش‌های پاییزی علاوه بر اینکه طرز تهیه ساده و البته کم هزینه‌ای که دارند، بسیاری از مشکلات جسمی و روحی افراد را که با تغییر فصل برای آن‌ها ایجاد شده است نیز بهبود می‌بخشند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: اولین پیشنهاد دمنوش پاییزی، چای قرمز است که هیچ گونه کافئینی در آن وجود ندارد و به راحتی می‌توانید آن را بجای چای و قهوه‌ای که در خواب شما اختلال ایجاد می‌کنند، جایگزین کنید. چای قرمز منبع خوبی از آنتوسیونین‌ها بوده و مصرف آن برای کنترل فشار خون بالای افرادی که فشار خون دارند، بسیار مفید است.

او افزود: چای قرمز برای درمان سرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه ادراری سودمند بوده و مصرف آن در فصل پاییز بسیار توصیه می‌شود.

خدایاری ادامه داد: دمنوش چای قرمز حاوی مواد معدنی کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است و همچنین وجود ویتامین‌هایی مثل نیاسین و فولیک اسید است که به حفظ سلامت پوست ما در فصل پاییز کمک می‌کند.

دمنوش پاییزی

بهبود خواب شبانه با چای چینی

این متخصص تغذیه گفت: چای پوئر چینی یکی دیگر از دمنوش‌های مفید فصل پاییز است. تحقیقات نشان می‌دهد این نوشیدنی علی رغم داشتن کافئین، حاوی ترکیبات آرامبخش طبیعی بوده و به بهبود خواب شبانه کمک می‌کند.

خدایاری همچنین افزود: چای پوئر چینی مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان‌ها را در خود دارد و به همین دلیل مصرف آن به کاهش رادیکال‌های آزاد بدن کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

او بیان کرد: چای پوئر یک دمنوش ضد التهاب خوب است که به کاهش التهابات بدن کمک می‌کند و این خواص ضد التهابی در درمان درد ناشی از آرتروز تاثیر چشمگیری دارد.

این پزشک متخصص تغذیه تصریح کرد: در فصل پاییز بخاطر کاهش میزان سروتونین و افزایش ملاتونین، استرس برخی از افراد بیشتر می‌شود که مصرف دمنوش پوئر موجب کاهش استرس و اضطراب شده و خطر ابتلا به بیماری افسردگی را کاهش می‌دهد.

خدایاری با بیان اینکه پوست برخی از افراد در فصل پاییز، حساس‌تر از قبل می‌شود، گفت: دمنوش پوئر با خاصیت ضد التهابی که دارد به از بین بردن قرمزی و تورم پوست و بهبود التهابات  پوستی کمک می‌کند.

او تاکید کرد: اضافه کردن پرتقال خشک، لیمو، دارچین و زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان هستند، افزودن آن‌ها به چای، طعم خوبی را به سایر دمنوش‌های مصرفی در فصل پاییز می‌دهد و از همه مهمتر منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم با ایجاد تغییرات کوچک 

خدایاری یادآوری کرد: تغییرات آب و هوایی فصل پاییز در برخی از افراد به تغییر خلق و خوی آن‌ها نیز منجر می‌شود. یکنواخت شدن زندگی و دنبال نکردن علاقه مندی‌ها منجر به کسل شدن افراد و از دست دادن روحیه هیجان طلبی آن‌ها می‌شود.

این پزشک متخصص تغذیه تاکید کرد: سبک زندگی سالم مهمترین مسئله‌ای است که افراد می‌توانند با ایجاد کوچکترین تغییرات به تحقق آن کمک کرده و سلامت خود را تامین کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید