انتقاد شدید سازمان ملل متحد از رفتار اروپا با مهاجران

کدخبر: ۳۶۵۵۶۹
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز دوشنبه، امتناع کشورهای اروپایی برای پذیرفتن مهاجران و جلوگیری از پیاده کردن پناهجویان آواره در دریا را شرم آور خواند.
انتقاد شدید سازمان ملل متحد از رفتار اروپا با مهاجران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا،  "فیلیپو گرندی" از کشورهایی که مرزهای خود را به سوی پناهجویان ناامید می بندند و از اقدام شرم آور اروپا در جلوگیری از پیاده کردن سریع مهاجران در دریا انتقاد کرد.  

وی گفت: مهاجران و پناهندگان در سراسر جهان به مسیرهای خطرناک برای دست یافتن به ایمنی و فرصت ادامه می دهند.

گراندی در مراسم افتتاحیه نشست سالانه آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت: راه حل برای کشورهای مقصد نمی تواند بستن درها(مرزها) باشد.

وی درباره خطرات سیاست بیرون کردن پناهندگان فراتر از مرزهای یک کشور که در برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان در حال شکل گیری است، هشدار داد.

گرندی به طور خاص به مورد ۲۷ مهاجر که نزدیک به ۴۰ روز در دریای مدیترانه آواره بوده و سرانجام در ماه جاری مجوز پهلو گرفتن در ایتالیا را دریافت کرد، اشاره کرد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خاطر نشان کرد: دولت ها نتوانستند به مسئولیت های خود عمل کنند، از نظر یک اروپایی بر این باورم که پیاده کردن تنها ۲۷ نفر در مدت زمان بیش از یک ماه شرم آور است.

به طور کلی آمار ورود مهاجران از یک سال پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا روند فزاینده‌ای را طی کرده است. مهاجران از سواحل نزدیک به بندر کاله فرانسه تلاش می‌کنند با عبور از کانال مانش، خود را به بنادر جنوبی انگلیس برسانند.

انگلیس و فرانسه تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با عبور غیرقانونی مهاجران اتخاذ کرده اما پاریس از پذیرش مهاجرانی که غیرقانونی وارد مرز انگلیس شده‌اند، سر باز می‌زند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید