این بو نشانه ساس در خانه است

کدخبر: ۳۶۵۶۲۲
اقتصادنیوز : ساس‌ها حشرات ریزی هستند که به چشم نمی آیند اما می توانند خواب را از چشمان شما بگیرند.
این بو نشانه ساس در خانه است

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، اینکه ساس‌ها در شب به افراد حمله می‌کنند و آن‌ها را نیش می‌زنند پیدا کردن آن‌ها سخت است.

حشرات ریز در میان شکاف ها، لابه لای تشک‌ها و تخت‌های زندگی و از پوست و خون تغذیه می‌کنند. از آنجایی که یافتن این موجودات بسیار ریز و مکنده خون دشوار است، می‌توان از طریق بعضی نشانه‌ها به وجود آن‌ها پی برد.

در این گزارش  سه نشانه مهم از وجود ساس در خانه معرفی می‌شود:

استشمام بوی غیرعادی

گاهی استشمام بویی مشخص از اتاق خواب نشانگر وجود ساس در خانه است، به گونه‌ای که این حشرات بویی به نام فرومونات از خود آزاد می‌کنند، ممکن است این بو ناشی از مدفوع آن‌ها باشد.

ظهور علائمی روی پوست

ممکن است علائمی غیرعادی در سراسر بدن بر اثر نیش این حشرات ظاهر شود. این علائم غالبا قرمز روشن بوده و به طور ناگهانی ظاهر می‌شوند. همچنین خارش صورت، گردن، دست‌ها و بروز حساسیت‌های شدید در موارد نادر از جمله عوارض نیش حشرات است.

نیش حشرات 1 - آسان طب

ظهور لکه‌های بی دلیل روی ملحفه‌ها

اگر نتوانستید به آسانی به وجود ساس‌ها در خانه خود پی ببرید، می‌توانید به دنبال لکه‌های بی دلیل کوچک به رنگ قهوه‌ای یا سیاه بر روی ملحفه‌های تخت بگردید. احتمالا این لکه‌ها براثر مدفوع خشک ساس‌ها ایجاد شده باشد یا خونی است که هنگام نیش زدن از بدن شما خارج شده یا خود حشره له شده است.
 

نشانه ها و علائم وجود ساس در خانه

ساس ها همچنین هنگام رشد خود پوست اندازی می‌کنند، بنابراین ممکن است آثاری از پوست آن‌ها را بر روی تخت و اطراف خود مشاهده کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید