ولیعصر چند چنار کهنسال دارد ؟

کدخبر: ۳۶۵۷۵۱
اقتصادنیوز :‌ شهردار منطقه ۱۱ تهران از شناسایی ۱۰۶ درخت چنار کهنسال در خیابان ولیعصر خبر داد و گفت: برای تمام آن ها پرونده گیاه پزشکی تشکیل و همگی دارای شناسنامه شدند.
ولیعصر چند چنار کهنسال دارد ؟

به گزارش اقتصادنیوز ،نصراله آبادیان، با بیان اینکه نخستین چنارهای خیابان ولی عصر (عج) در سال ۱۳۱۸ کاشته شده‌اند؛ گفت: از سوی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه شناسایی درختان کهنسال و شناسنامه دار کردن آنها به منظور مراقبت، حفظ و جلوگیری از زوال درختان انجام شده است.

آبادیان با اشاره به اینکه ۲۶۳۵ درخت چنار در خیابان ولی عصر (عج) وجود دارند؛ افزود: ۱۰۶ درخت کهنسال در این محور شناسایی شده که سن آنها بین ۳۹ تا ۸۲ سال است و تحت پایش و کنترل دائمی هستند.

وی وجود درختان کهنسال در بخش مرکزی شهر تهران را میراث طبیعی این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: چنار ۸۲ ساله با بن ۵۲۰، ارتفاع ۸ متر، محیط تاج بیش از ۲۵ متر در ضلع شرق خیابان ولی عصر (عج) – قبل از میدان منیریه به شماره پلاک شناسایی ۷۳۷ قرار دارد.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین درباره شناسایی درختان کهنسال معابر و بوستان‌های سطح محدوده نیز گفت: در خیابان‌های ولی عصر (عج)، وحدت اسلامی، شیخ بهایی، میردامادی و شهریار درختان نارون با قدمت بین ۴۲ تا ۵۰ سال شناسایی شده‌اند که برای آنها نیز شناسنامه و گیاه پزشکی تشکیل شده است.

به گفته آبادیان تمامی درختان کهنسال به صورت مستمر پایش می‌شوند و محلول پاشی و رسیدگی به درختان مبتنی بر دانش گیاه پزشکی برای جلوگیری از زوال درختان توسط مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۱۱ در حال انجام است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید