حقایق عجیبی درباره شیوع کرونا در هواپیما

کدخبر: ۳۶۵۸۹۸
دانشمندان استرالیایی درباره انتشار ویروس کرونا در داخل هواپیما تحقیقاتی انجام داده و به حقایق عجیبی دست یافتند.
حقایق عجیبی درباره شیوع کرونا در هواپیما

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با آغاز همه گیری کرونا، بیشتر کسب و کار‌های جهان تحت تاثیر این امر قرار گرفته است. با ناتوانی دولت‌ها در مدیریت و کنترل شیوع ویروس، اعمال قوانین و محدودیت‌های اجتماعی باعث شد بخش گردشگری و کسب و کار‌های مرتبط با آن بیشترین آسیب را ببینند.

با این حال، هنوز هم افرادی هستند که باوجود توصیه‌های بهداشتی بخواهند به مسافرت بروند. استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی یکی از شایع‌ترین مکان‌ها برای انتقال کووید ۱۹ در میان افراد است زیرا در سیستم حمل و نقل عمومی شمار زیادی از افراد در یک محیط بسته و برای مدت زمان قابل توجهی قرار می‌گیرند و افراد نمی‌توانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این وجود، تحقیقات جدید ابعاد دیگری از این موضوع را نشان داده  است.

تحقیقات جدید دانشمندان استرالیایی نشان می‌دهد افرادی که در هواپیما روی صندلی‌های کنار پنجره می‌نشینند احتمال آنکه به ویروس کرونا مبتلا شوند بسیار بیشتر از سایر مسافران است.

متخصصان با بررسی و تحلیل مسافران شرکت هوایی کانتاس، بزرگترین خطوط هوایی استرالیا در ماه مارس اعلام کردند: برخلاف تحقیقات قبلی که خطر ابتلا به کرونا در مسافران نزدیک به راهروی هواپیما را بیشتر می‌دانست، تحقیقات ما نشان داد کسانی که در نزدیکی پنجره می‌نشینند احتمال بیشتری دارد که به کووید ۱۹ مبتلا شوند.

همچنین این تحقیقات نشان داد افرادی که در صندلی‌های وسط هواپیمای ایرباس ۳۳۰ می‌نشینند احتمال آنکه به کرونا مبتلا شوند بیشتر از کسانی است که در صندلی‌های انتهایی هواپیما می‌نشینند.

دانشمندان دانشگاه استرالیای غربی تاکید کردند: البته صندلی که افراد در طول پرواز بر روی آن می‌نشینند یکی از عوامل دخیل در خطر ابتلا به کووید ۱۹ است. یکی از مهمترین عوامل در این زمینه مقدار زمانی که است که پرواز به طول می‌انجامد. مشخصاً هر چه زمان پرواز طولانی‌تر باشد، احتمال شیوع ویروس به دیگران نیز به همان نسبت بیشتر می‌شود.

دانشمندان می‌گویند افراد باید تا حد ممکن از انجام سفر‌های غیرضروری در ایام شیوع ویروس کرونا خودداری کنند و در صورت سفر با هواپیما حتما در طول سفر از ماسک استفاده کنند.

استرالیا یکی از موفق‌ترین کشور‌های جهان در مدیریت و کنترل ویروس کرونا است. تاکنون ۲۷ هزار نفر در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا و از این میان کمتر از ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید