این غذا خطر سکه مغزی را کم می کند

کدخبر: ۳۶۶۰۷۵
اقتصادنیوز : ذرت از رسته غلات است، ثابت شده که از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان و مرض قند می‌کاهد. همچنین دانه‌های ذرت سرشار از نشاسته است که این خود موجب شده تا مدت زمان بیشتر احساس سیری کنید.
این غذا خطر سکه مغزی را کم می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،یکی از دلایلی که ذرت در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد امکان کشت آن در هر نقطه دنیا به جز قطب جنوب است؛ این ماده غذایی محبوب در بیش از ۹۰ درصد تولیدات غذایی روزانه وجود دارد، در این گزارش با فواید بی شمار ذرت برای سلامت بدن آشنا می‌شویم:

سرشار از عناصر غذایی

ذرت سرشار از آهن و یک منبع بهداشتی مملو از کربوهیدرات، پتاسیم و اسید‌های چرب تک و چندگانه اشباع نشده است همچنین این ماده غذایی حاوی قند، فیبر، سلولز، مس، منیزیم، سدیم، کلسیم، فلورین، زینک و بسیاری دیگر از عناصر غذایی ضروری و مفید برای بدن است.

افزون بر این، ذرت نسبت به دیگر حبوبات ۱۰ برابر ویتامین آ داشته که این مواد مغذی نقش مهمی را در حفاظت بدن مقابل بیماری‌ها از جمله جلوگیری از اختلالات مغزی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به تشکیل غشا‌های مخاطی دارد.

 لازم به ذکر است که تشکیل غشای مخاطی سالم و قوی به ایجاد موانع محافظتی بهتر برای دور کردن میکروب‌های مضر از جریان خون کمک می‌کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

تحقیقات نشان داده است که ذرت به دلیل آنکه حاوی لوتئین، زاگزانتین و کاروتنوئیدهاست یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌رود. همه این عناصر به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (بیماری عامل نابینائی) و آب مروارید کمک می‌کند.

کارشناسان می‌گویند لوتئین به جلوگیری از گرفتگی رگ‌ها و ایجاد پلاک در دیواره آن که موجب بروز بیماری‌های قلبی است کمک می‌کند.

علاوه براین آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در جلوگیری از افتادگی پوست، پیری زودرس  و ظهور دانه‌های رنگی روی پوست ایفا می‌کنند.

ذرت یک کمک کننده قوی برای هضم غذا

ذرت حاوی مقادیری فیبر نامحلول است که در روده حل نشده و یا در جریان خون آزاد نمی‌شود، بلکه در دستگاه گوارش باقی می‌مانند و موجب افزایش میزان مدفوع و تسهیل حرکت آن می‌شود که این به نوبه خود مانعی برای بروز یبوست است همچنین فیبر‌های نامحلول از خطر ابتلا به بواسیر و حتی سرطان روده بزرگ می‌کاهد.

منبعی برای کربوهیدرات‌های پیچیده

باتوجه به اینکه ذرت از رسته غلات است، ثابت شده که از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان و مرض قند می‌کاهد. همچنین دانه‌های ذرت سرشار از نشاسته است که این خود موجب شده تا مدت زمان بیشتر احساس سیری کنید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید