فرد مورد حمایت اروپا در انتخابات آمریکا اعلام شد

کدخبر: ۳۶۶۱۹۱
نتایج نظرسنجی اخیر موسسه یوگاو نشان می‌دهد که اکثر شهروندان هفت کشور اروپایی از پیروزی بایدن مقابل ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا حمایت می‌کنند.
فرد مورد حمایت اروپا در انتخابات آمریکا اعلام شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: روزنامه "گاردین" پنجشنبه شب نوشت، نظرسنجی موسسه یوگاو که در هفت کشور اروپایی از جمله انگلیس، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و سوئد صورت گرفته اکثر شرکت کنندگان خواهان پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا هستند.

طبق این نظرسنجی، کمتر از یک نفر از هر ۱۰ اروپایی بر این باورند که انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده ایالات متحده کاملاً آزاد و منصفانه برگزار می‌شود.

نظرسنجی یوگاو که در تاریخ ۱۵ سپتامبر تا چهارم اکتبر (۲۵شهریور تا ۱۳مهر) از هر هزار شهروند کشور اروپایی تهیه شده نشان می‌دهد که اروپایی‌ها به رغم اینکه نامزد دموکرات‌ها را خیلی خوب ارزیابی نمی‌کنند یا شناخت زیادی از او ندارند، به شدت مشتاق پیروزی بایدن هستند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در دانمارک، ۷۱ درصد در آلمان، ۶۴ درصد در فرانسه، ۶۱ در انگلیس خواهان پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هستند.

در ایتالیا نیز ۵۸ درصد از شرکت کنندگان خواهان پیروزی بایدن و تنها ۲۰ درصد خواهان حضور مجدد ترامپ در کاخ سفید هستند.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر (۱۳ آبان) برای تعیین رئیس جمهوری جدید و معاون او برگزار می‌شود.

ترامپ موضوع تقلب در انتخابات ۱۳ آبان را مطرح کرده است و  در جدیدترین توئیتش گفت: رای‌گیری پیش‌رو، فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکا خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید