اظهارات امیر دریادار سیاری در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا/آمادگی صددرصدی ارتش برای مقابله با کرونا

کدخبر: ۳۶۶۲۸۵
معاون هماهنگ کننده ارتش در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون ماه های گذشته و با توان بیشتر در خدمت مردم شریفمان خواهد بود تا ان‌شاءالله کمترین آسیب را در زمینه بیماری کرونا داشته باشیم.
اظهارات امیر دریادار سیاری در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا/آمادگی صددرصدی ارتش برای مقابله با کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش اذعان داشت: از آنجایی که ویروس منحوس کرونا شیوع فراوانی پیدا کرده است و فرماندهی معظم کل قوا در فرمان اخیر ابلاغ فرمودند؛ امکانات بهداشتی نیروهای مسلح به صورت کامل در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا و در خدمت مردم قرار گیرد، ما نیز همزمان با طی مراحل دریافت ابلاغیه فرمان فرماندهی معظم کل قوا از ستاد کل نیروهای مسلح، بلافاصله در ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم  را انجام دادیم که اهم آن سیاست گذاری و ابلاغ سامانه بهداشت و درمان ارتش در مکاتبه‌ای به همه مبادی بهداشتی و درمانی نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی بوده که با آمادگی صددرصدی  تمامی ظرفیت‌ بیمارستان‌ها و امکانات درمانی ارتش  را با برنامه ریزی جدید و متناسب با افزایش نیازها در خدمت به مردم به کار گیرند.

کرونا در ایران

وی افزود: در اسفندماه سال ۹۸ نیز پس از شیوع بیماری کرونا، فرماندهی معظم کل قوا تدابیر جدیدی به ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ فرمودند که قرارگاهی در سطح ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شود و خدمات نیروهای مسلح را به مردم توسعه دهند و اقدامات لازم را به عمل آورند، بر مبنای این تدبیر امکانات بهداشتی نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور گسترش فوق‌العاده‌ای پیدا کرد به طوری که ۳۸ بیمارستان و ۱۲ هزار نفر از کادر درمانی ارتش در خدمت مردم شریفمان قرار گرفت  و صدها تیم پزشکی سیار برای کنترل بیماری و بیماریابی شکل گرفت.

امیر دریادار سیاری خاطر نشان کرد: نقاهتگاه های بزرگ و کوچک در سطح کشور در استان‌هایی که ارتش جمهوری اسلامی در آنجا مستقر است شکل گرفت و دیدیم که یک نقاهتگاه ۲۰۰۰ تخت خوابی در کمترین زمان ممکن در تهران شکل گرفت. رفع آلودگی در شهرها به ویژه قسمت هایی که شیوع بیماری بیشتر بود در سطح وسیعی انجام شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: تاکنون هم برابر همان دستور قبلی امکانات بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند زیستی حضرت امام رضا علیه السلام ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام ماموریت است.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش تاکید کرد: این قرارگاه  همزمان  با دغدغه خدمت به مردم شریفمان، حفظ سلامتی و مصونیت تمامی کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی از ابتلا به بیماری کرونا را نیز مد نظر دارد چرا که توان دفاعی ما به هیچ عنوان نباید ضعیف شود که الحمدالله در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌ایم.

وی افزود: ارائه خدمات به مردم در سطح جامعه نیز با استفاده از ظرفیت های موجود به بهترین شکل انجام شده که البته با فرمان اخیر حضرت امام خامنه ای عزیز (مد ظله العالی) با توان بیشتر  و با هماهنگی قرارگاه بهداشتی امام رضا (ع) ستاد کل نیروهای مسلح، یار و یاور وزارت بهداشت  وخدمتگزار مردم عزیزمان  خواهیم بود  .

دریادار سیاری با بیان اینکه بیمارستان های صحرایی ما آمادگی لحظه‌ای دارند که هر جا لازم شود برپا شوند افزود: از آنجایی که نقاهتگاه ها در یک مقطع زمانی مورد استفاده قرار نگرفت برخی از آنها برابر درخواست سامانه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های استان‌ها جمع شد اما این آمادگی وجود دارد که هر جا لازم باشد در مقیاس کوچکتر که کاربر بیشتری داشته باشد با سرعت بیشتری نقاهتگاه شکل بگیرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: ویژگی نیروهای مسلح، آمادگی لحظه‌ای است و ما هم این آمادگی را داریم که در کمترین زمان ممکن، امکانات بهداشتی و درمانی خود را گسترش دهیم و خدمات لازم را به مردم شریف کشور ارائه دهیم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب بهداشتی پادگان ها در سطح ارتش گفت: از اسفندماه سال گذشته و از بدو شیوع ویروس کرونا، وضعیت پادگان‌های ما از نظر کنترل بیماری کرونا مطلوب‌ترین وضعیت را داشت و این را اعلام می‌کنیم که با توجه به اقدامات شایسته‌ای که مبادی بهداشت و درمان ارتش فراهم آورده‌اند امروز هم بهترین وضعیت را از نظر بهداشتی و کمترین آسیب را در زمینه بیماری کرونا داریم و هدف ما همین است که به بهترین نحو ممکن این بیماری را کنترل کنیم تا ضمن کمک به سازمانها و دستگاههای متولی و محور، توان رزمی ما نیز حفظ شود.

دریادار سیاری خاطر نشان کرد: باز هم تاکید می کنیم؛ پادگان ها قطعا بهترین مکان برای کنترل بیماری کرونا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید