این خوردنی خوشمزه یک ضد آفتاب طبیعی است

کدخبر: ۳۶۶۳۷۷
اقتصادنیوز : برخی از کاکائو به علت محافظت از پوست در برابر اشعه UV به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده می‌کنند. بر اساس نتایج به دست آمده می‌توان از پودر کاکائو به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست هم استفاده کرد.
این خوردنی خوشمزه یک ضد آفتاب طبیعی است

 

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به علت وجود فراوان ویتامین C و منیزیم در کاکائو مصرف آن به بهبود عملکرد جریان خون در پوست کمک می‌کند. در نتیجه با حفظ الاستیسیته بدن، چین و چروک‌ها از بین می رود و  پوست جوان  می‌شود.

برای داشتن پوستی خوب و شفاف ترکیب چهار قاشق غذاخوری پودر کاکائو، چهار قاشق غذاخوری پودر قهوه، هشت قاشق غذاخوری شیر بادام و دو قاشق غذاخوری عسل را بر  صورت خود بگذارید و پس از خشک شدن آن را با آب ولرم بشویید.

همچنین برخی از این ماده به علت محافظت از پوست در برابر اشعه UV به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده می‌کنند. بر اساس نتایج به دست آمده می‌توان از پودر کاکائو به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست هم استفاده کرد.

به علت وجود فراوان آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید‌ها و منیزیم در کاکائو استفاده از آن به رفع سیاهی دور چشم کمک زیادی می‌کند.

مصرف کاکائو موجب کاهش چربی پوست صورت و در نتیجه شفاف شدن آن می‌شود. به علت افزایش گردش خون در پوست سر استفاده از کاکائو به تقویت و ریزش مو کمک زیادی می‌کند. پودر کاکائو موجب براق و  پرپشت شدن مو‌های سر می‌شود. بر اساس توصیه متخصصان به علت وجود آهن و مس در کاکائو مصرف آن برای کودکان دارای فقر آهن و آنمی مفید است.

بر اساس یافته‌های به دست آمده کاکائو خطر ابتلا به فشار خون بالا و پره اکلامپسی را کاهش می‌دهد و به دلیل جذب کلسیم و آهن در دوران بارداری می توان از کاکائو استفاده کرد.

کاکائو حاوی مقادیر معدنی مفیدی از جمله پروسیانیدین، کاتچین و اپیکاتچین است که آنتی اکسیدان‌های خوبی به شمار می‌روند؛ بنابراین برای سلامت و بهبود عملکرد قلب و عروق مفید است.

در صورت بروز سرفه هر شب قبل از خواب یک فنجان کاکائو گرم بنوشید، به علت وجود تئوباریم در کاکائو مصرف آن برای کاهش سرفه و گلودرد و درمان سرماخوردگی توصیه می‌شود.

وجود منیزیم در کاکائو به افزایش انرژی و اکسیژن در ورزشکاران و بدنسازان کمک فراوانی می‌کند. کاکائو دارای مواد معدنی زیادی از جمله فلاونوئید‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که به درمان فشارخون بالا کمک خواهد کرد.

 بر خلاف باور عموم استفاده فراوان از کاکائو موجب ایجاد اسهال در برخی افراد می‌شود اما در صورت ایجاد اسهال ناشی از مصرف مواد دیگر می‌توان از کاکائو استفاده کرد.

با مصرف کاکائو این مشکلات را از خود دور کنید

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف کاکائو باعث افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی می‌شود و لاغری و کاهش وزن را به دنبال دارد. کاکائو حاوی مقادیر فراوانی از جمله فلاونول ها، سروتونین، تریپتوفان، تیروزین و فنیل اتیلامین است که در درمان افسردگی تاثیر زیادی دارد. توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های خاص برای مصرف این ماده با پزشک معالج خود مشورت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید