افشاگری رئیس سابق سیا علیه ترامپ و دامادش

کدخبر: ۳۶۶۴۰۲
رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فاش کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده و «جراد کوشنر» داماد و مشاور او به ولی عهد سعودی اجازه ارتکاب قتل خاشقچی را داده بودند.
افشاگری رئیس سابق سیا علیه ترامپ و دامادش

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، جان برنان، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و دامادش و برخی دیگر از مسئولان کاخ سفید به «محمد بن سلمان» ولی عهد سعودی اجازه دادند تا مرتکب جنایت و قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد حکومت آل سعود شود.

جان برنان که با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «اگرچه بین آمریکا و عربستان روابطی در راستای منافع راهبردی ایالات متحده وجود دارد، ولی ما باید سعودی‌ها و دیگر کسانی را که مرتکب جرم و جنایت‌های حقوق بشری می‌شوند، مجازات کنیم».

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فاش کرد که «متاسفانه ترامپ و کوشنر به بن سلمان اجازه دادند که جمال خاشقچی را به قتل برسانند و جسد او را تکه تکه کنند».

وی در ادامه تصریح کرد: «ولی عهد سعودی حاکمی مستبد است که بسیاری از شهروندان سعودی از جمله فعالان زن سعودی را به قتل رسانده و یا شکنجه کرده است».

جان برنان با بیان اینکه ترامپ با انگیزه مالی و پس از دریافت پول به بن سلمان برای قتل خاشقجی چراغ سبز نشان داد، افزود: «من پنج سال در عربستان زندگی کردم و امکان ندارد جنایتی در این سطح بدون مجوز بالاترین مقام سعودی صورت گرفته باشد».

وی گفت: «نمی‌گویم که ملک سلمان این کارها را انجام می‌دهد، اما دستگاه اطلاعاتی عربستان تحت کنترل پسرش است و این را ترامپ به خوبی می داند و به آنها اجازه ارتکاب قتل خاشقچی را می‎دهد».

جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست 2 اکتبر 2018 میلادی طی یک عملیات که توسط 15 مامور اطلاعاتی و امنیتی سعودی انجام شد، در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و جسد وی تاکنون پیدا نشده است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید