خبرهای خوش وزیر بهداشت از واکسن کرونا

کدخبر: ۳۶۶۶۱۷
وزیر بهداشت، گفت: مدت ها است که می گویم در مبارزه با یک اپیدمی، فقط خواهش و توصیه مشکل گشا نیست.
خبرهای خوش وزیر بهداشت از واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سعید نمکی، روز یکشنبه در ارتباط زنده تصویری، با اشاره به همراهی تمامی دستگاه ها که بتوانند اربعینی متفاوت را برگزار کنیم که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده بودند، افزود: از نیروی انتظامی نیز تشکر می کنم که توانستند به خوبی از راهپیمایی ها جلوگیری کنند.

وی ضمن عرض تسلیت به خاطر فوت استاد شجریان، گفت: از خانواده استاد تشکر می کنم که در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی با ما همراهی کردند.

نمکی ادامه داد: دیروز برای اولین بار به دلیل غیب در جلسه ستاد ملی کرونا که باعث شده بود احساس کنند بنده مبتلا به کرونا شده ام، در حالی که بعد از انجام تست مشخص شد مبتلا نبوده ام.

وزیر بهداشت گفت: غیبت بنده به خاطر تشدید درد کمر و همچنین مشکوک بودن به ویروس بود که خوشبختانه جواب تست منفی شد.

وی افزود: روز گذشته در جلسه ستاد ملی اتفاقات زیادی افتاد. من مدت ها است که می گویم برای مبارزه با یک اپیدمی، فقط خواهش و توصیه مشکل گشا نیست. البته نباید از شیوه های پلیسی برای برخورد با تخلفات بهداشتی استفاده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما هفت هزار کارشناس بهداشت محیط داریم که برای همه اماکن عمومی، کافی نیست. در این دوره تقاضا کردیم از بسیج و سایر دستگاه های نظارتی برای پیشبرد برنامه های نظارتی در حوزه مبارزه با کرونا استفاده کنیم.

نمکی با عنوان این مطلب که در شرایط بسیار سخت قرار داریم، گفت: ویروس دچار دگرگونی های موتاسیونی شده و در سرعت انتشار تاثیر گذاشته و جوان ترها را نیز بیشتر گرفتار می کند.

وی به تازه ترین اخبار از ساخت واکسن ایرانی کرونا اشاره کرد و افزود: خبرهای خوشی از واکسن دارم و به مدیرکل روابط بین الملل دستور دادم که به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده ایم. به این ترتیب پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید