واکسن کرونای چینی ایمن است؟

کدخبر: ۳۶۶۶۵۴
واکسن آزمایشی کروناویروس که توسط انستیتوی زیست پزشکی تحت آکادمی علوم پزشکی چین تولید شده ایمن و به طور کلی ممکن است مردم چین از ماه نوامبر علیه این ویروس واکسینه شوند.
واکسن کرونای چینی ایمن است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سی‌تی‌جی‌ان اعلام کرد، به گفته محققان، یک واکسن آزمایشی کروناویروس که توسط انستیتوی زیست پزشکی تحت آکادمی علوم پزشکی چین تولید می‌شود، در مرحله اولیه آزمایش بالینی ایمن بوده است.

کارشناسان علمی در مقاله‌ای گفتند، در یک آزمایش فاز ۱ که شامل ۱۹۱ شرکت کننده سالم بین ۱۸ تا ۵۹ سال بود، آزمایش واکسن جدید چین علیه کرونا هیچگونه واکنش جانبی جدی نشان نداد.

شایع‌ترین واکنش‌های جانبی گزارش شده توسط شرکت کنندگان در آزمایش درد خفیف، خستگی و قرمزی مختصر، خارش و تورم در محل تزریق بود.

در این مقاله آمده است: «تمام داده‌های بدست آمده در این آزمایش ایمنی و ایمنی‌زایی این واکسن غیرفعال را پشتیبانی می‌کند و با توجه به مطالعات بیشتر در مورد کارایی آن در آینده، دلگرم کننده است».

وانگ ژیگانگ، وزیر علوم و فناوری چین، در طی یک نشست سلامت گفت: اکنون چین در حال انجام آزمایشات بالینی ۱۱ واکسن COVID-۱۹ است که چهار مورد از آنها وارد آزمایشات فاز ۳ شده‌اند.

به گفته وو گوئیژن، کارشناس ارشد امنیت زیستی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین (CDC)، عموم مردم چین می‌توانند واکسن COVID-۱۹ را از اوایل ماه نوامبر دریافت کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید