هشدار پزشکان درباره کرونا: این علائم را جدی بگیرید!

کدخبر: ۳۶۷۲۵۵
پزشکان در مناطق مختلف جهان همچنان در حال کشف عوارض جدیدی از کرونا هستند، این بیماری اکنون خود را با علائمی مانند درد گردن و ضربان سریع قلب نشان می‌دهد.
هشدار پزشکان درباره کرونا: این  علائم را جدی بگیرید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکان در مناطق مختلف جهان همچنان عوارض مختلف ویروس کرونا را کشف می‌کنند که به تدریج آشکار می‌شود. این عوارض در ابتدا به افزایش دمای بدن و سرفه محدود بود؛ اما به تدریج از دست دادن حس بویایی و چشایی و برخی عوارض دیگر به آن اضافه شد.

پایگاه خبری دیلی میرور انگلیس گزارش داد ویروس کرونا می‌تواند یک عارضه نادر به نام «تیروئیدیت تحت حاد» ایجاد کند. این عارضه تورم دردناک غده تیروئید است که تصور می‌شود در اثر عفونت ویروسی ایجاد می‌شود.

 پزشکان در ایتالیا دختر ۱۸ ساله ای را تحت درمان قرار داده اند که به نظر می‌رسد نخستین مورد در این زمینه در ارتباط با کرونا باشد.

دکتر «Francesco Latrofa» که این دختر را معالجه می‌کرد، گفت: پزشکان باید در مورد احتمال بروز علائم بالینی اضافی مطلع باشند.

این دختر که نام او اعلام نشده، پیشتر تست‌اش به کرونا مثبت اعلام شده بود و از این بیماری بهبودی کامل یافته بود؛ با این حال، او پس از بهبودی، شاهد درد گردن و تیروئید، تب و ضربان سریع و غیرطبیعی قلب بود. پس از این، پزشکان تشخیص دادند او مبتلا به «تیروئیدیت تحت حاد» است.

دکتر لاتروفا گفت: به سبب ارتباط زمانی، ممکن است «SARS-CoV-۲» (ویروس عامل کرونا) مسئول ظهور «تیروئیدیت تحت حاد» باشد.

به نوشته دیلی میرور، تیروئیدیت تحت حاد، اغلب در زنانی در سنین ۲۰ تا ۵۰ سال دیده می‌شود و معمولا سبب ایجاد تب، درد گردن، فک و گوش می‌شود.

طبق اعلام «سرویس سلامت همگانی انگلیس» (NHS) این عوارض به هنگام تیروئیدیت تحت حاد ظاهر می‌شود و پیش از آنکه غده تیروئید بهبود یابد، چند ماه به طول می‌انجامد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید