عامل اصلی بیش از 80 درصد مرگ و میرها در ایران

کدخبر: ۳۶۸۱۷۵
رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه میانگین شیوع کم تحرکی در کشور به ۵۶ درصد رسیده است، گفت: کم تحرکی عامل ۸۲ درصد از مرگ و میرها در ایران است.
عامل اصلی بیش از 80 درصد مرگ و میرها در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، افشین ملایی در آیین رونمایی از طرح های شکوه و شمس که با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در محل کمیته ملی المپیک در حال برگزاری است، اظهار کرد: شرایط جدید نیاز ساختارها، کارکردها و اقدامات جدید است و باید بدانیم که شیوع کم تحرکی به میانگین ۵۶ درصد در سطح کشور رسیده و این بدان معناست که ۵۶ درصد مردم ایران دچار کم تحرکی هستند.

وی ادامه داد: کم تحرکی عامل ۸۲ درصد از مرگ و میرهای کشور است و به طور حتم این وضعیت متناسب با شیوع ویروس کرونا تشدید می شود.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به نهایی شدن سند فعالیت ها در حوزه سالمندی، عنوان کرد: در جلسه هفته گذشته شورای عالی سالمندان عنوان شد که سرعت پیر شدن جمعیت ایران از تمامی کشورهای دنیا بیشتر و سالمندی ما به سمت زنانه شدن در حال حرکت است و در سال های آینده عمده سالمندان ایرانی را زنان شکل می دهند.

ملایی همچنین با اشاره به اینکه سرعت میانسالی و کهنسالی در کشور سه برابر نرخ رشد جمعیت است، خاطرنشان کرد: وضعیت کشور ما طی سال های اخیر به گونه ای بوده است که سبک زندگی مردم به سمت کم تحرکی پیش رفته است.

وی ادامه داد: در یک یا دو دهه آینده شرایط خاصی از ابتلا به بیماری های ناشی از کم تحرکی ایجاد خواهد شد و از جمله برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی ظرفیت سازی، شبکه سازی و حمایت طلبی است و به این باور رسیده ایم که توسعه ورزش همگانی بدون تعامل و مشارکت همه عناصر موثر عملا غیر ممکن است، چراکه ظرفیت های زیادی در حوزه ورزش کشور وجود دارد که باید متناسب با منافع ملی گردهم آیند و با یک رویکرد جدید به سمت توسعه ورزش همگانی گام بردارند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر ضرورت گسترش دامنه آگاهی بخشی در سطح ملی و در زمینه توسعه ورزش، عنوان کرد: سعی داریم با مشارکت فدراسیون های ورزشی به صورت فازبندی شده، اقدامات ملی موثری را به انجام برسانیم و بتوانیم از ظرفیت های فدراسیون ها با حفظ اصالت رشته خود در جهت مشارکت حداکثری آن ها استفاده کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید