آخرین نظرسنجی نیویورک‌تایمز نشان داد؛

زنان بلای جان ترامپ می‌شوند؟/شکاف میان رأی زنان و مردان آمریکایی

کدخبر: ۳۶۸۵۹۱
آخرین نظرسنجی نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که در میان زنان آمریکایی که بیش از نیمی از رأی‌دهندگان انتخابات ریاست‌جمهوری را تشکیل می‌دهند، جو بایدن با فاصله چشمگیر ۲۳ واحد درصدی از دونالد ترامپ پیش است؛ در صورت تحقق این امر، زنان آمریکایی بلای جان ترامپ و عامل ذاخراج وی از کاخ سفید خواهند شد.
زنان بلای جان ترامپ می‌شوند؟/شکاف میان رأی زنان و مردان آمریکایی

به گزارش اقتصادنیوز؛ تازه‌ترین نظرسنجی سراسری که بطور مشترک توسط روزنامه نیویورک‌تایمز و دانشگاه سیه‌نا انجام شده، نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از بایدن و ۴۱ درصد نیز از ترامپ اعلام حمایت کرده‌اند.

نکته قابل توجه این پیمایش، شکاف میان زنان و مردان آمریکایی است. در میان رأی‌دهندگان زن، حمایت از بایدن ۲۳ واحد درصد بیشتر از ترامپ است، اما در میان مردان رأی‌دهنده، ترامپ با اختلاف ۶ واحد درصدی نسبت به بایدن پیشتاز است.

تغییر موضع زنان حومه‌نشین نسبت به سال ۲۰۱۶ و افزایش حمایت از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ می‌تواند سرنوشت انتخابات را به نفع حزب دموکرات رقم بزند.

زنان علیه ترامپ

همچنین ۴۸ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که ترامپ عملکرد بهتری در اقتصاد خواهد داشت و ۴۷ درصد نیز گفته‌اند که شاهد عملکرد بهتری از بایدن در اقتصاد خواهند بود.

در این نظرسنجی، بایدن در زمینه «متحد کردن کشور» با ۱۹ واحد درصد، در زمینه «مدیریت شیوع ویروس کرونا» با ۱۲ واحد درصد و در زمینه «برقراری نظم و قانون» نیز ۶ واحد درصدنسبت به ترامپ پیش است.

این نظرسنجی با ۹۸۷ شرکت‌کننده و در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۸ اکتبر (۲۴ تا ۲۷ مهرماه) برگزار شده و درصد خطای آن نیز ۳.۴ ارزیابی شده است.

بایدن و هریس و وایتمر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید