مکرون به معلم به قتل رسیده فرانسوی نشان افتخار داد

کدخبر: ۳۶۸۷۲۹
رییس جمهور فرانسه، به معلم تازه به قتل رسیده در این کشور نشان افتخار که بالاترین نشان غیرنظامی در این کشور است را اهدا کرد.
مکرون به معلم به قتل رسیده فرانسوی نشان افتخار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون چهارشنبه شب در مراسمی که در حیاط دانشگاه سوربون برگزار شد، گفت «ترسوها» «ساموئل پتی» را به قتل رساندند زیرا او ارزش‌های سکولار و دموکراتیک جمهوری فرانسه را نمایندگی می‌کرد.

مکرون در این مراسم به پتی نشان افتخار که بالاترین نشان غیرنظامی در فرانسه است، اعطا کرد.

یک منبع قضایی فرانسه گفت که پلیس این کشور روز دوشنبه چهار دانش‌آموز را دستگیر کرد که مظنون به کمک برای شناسایی این معلم تاریخ در ازای پول هستند.

این دانش‌آموزان در میان ۱۵ نفری هستند که در ارتباط با حادثه تروریستی روز جمعه دستگیر شده‌اند و یکی از این دستگیرشدگان پیشتر نیز در ارتباط با جرایم تروریستی محکومیت داشته و به ارتباط با قاتل معلم تاریخ اعتراف کرده است.

این منبع همچنین گفت که یک یا چند دانش‌آموز در ازای پول به قاتل کمک کرده‌اند که پتی را که در کلاس درس تصاویری موهن از پیام اسلام (ص) برای دانش‌آموزان به نمایش می‌گذاشته، شناسایی کند.

فرد مهاجم یک مهاجر چچنی است که در شش سالگی به فرانسه مهاجرت کرده، روز جمعه به این معلم تاریخ حمله کرده و او را سر برید.

مکرون عصر جمعه حمله به این معلم تاریخ را که در حومه پاریس روی داد، «حمله تروریستی اسلام‌گرایانه» توصیف و آن را محکوم کرد.

مکرون هفته گذشته نیز اسلام را به عنوان یک دین «در بحران» در سراسر جهان توصیف کرد و گفت که دولت در دسامبر (آذر) لایحه‌ای را برای تقویت قانونی مربوط به سال ۱۹۰۵ ارائه می‌کند که کلیسا و دولت فرانسه را به طور رسمی از هم جدا می‌کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز در انتقاد از اظهارات اخیر مکرون درباره اسلام گفت: سخنان رئیس جمهوری فرانسه بی احترامی به مسلمانان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید