مذاکرات با ۵ کشور عربی بعد از انتخابات آمریکا بیشتر می‌شود؟ /پیش‌بینی وزیر اسرائیلی

کدخبر: ۳۶۹۶۶۸
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مذاکرات با پنج کشور عربی بعد از انتخابات آمریکا در اوایل ماه آتی بیشتر خواهد شد تا این کشورها برای عادی سازی روابط خود با تل‌آویو متقاعد شوند.
مذاکرات با ۵ کشور عربی بعد از انتخابات آمریکا بیشتر می‌شود؟ /پیش‌بینی وزیر اسرائیلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ۲۰ تلویزیون این رژیم گفت که مذاکرات با پنج کشور عربی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اوایل ماه آتی درخصوص عادی سازی روابط این کشورها با اسرائیل شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بعد از امضای توافقنامه با امارات، من گفتم که توافق‌های دیگری با یک کشور حوزه خلیج فارس و یک کشور از آفریقا وجود خواهد داشت و پس از آن، بحرین و سودان به این مسیر تاریخی پیوستند.

کوهن عنوان کرد: پنج کشور دیگر عبارت است از عربستان، عمان، قطر، الجزایر و مراکش که مذاکرات با این کشورها بعد از انتخابات آمریکا بیشتر خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی با افشای اسامی ۵ کشوری که ترامپ از ذکر نامشان خودداری می‌کند نوشت که ولیعهد عربستان سعودی برجسته‌ترین طرف عادی‌ساز با رژیم صهیونیستی است و روابط محرمانه‌ای با فرستادگان صهیونیستی دارد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، کشورهایی که کاندیدای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی هستند و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نامی از آنها نمی‌برد، عبارت از مراکش، عمان، قطر، نیجر و عربستان هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید