تعداد فوتی‌های کرونا نسبت به مبتلایان در ایران بالاتر از نرخ جهانی است

کدخبر: ۳۶۹۸۹۵
اقتصاد نیوز : رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با تأکید بر اینکه نسبت تعداد فوتی‌ها به مبتلایان در کشور ما در مقایسه با سایر نقاط جهان بیشتر است، گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در کشور مربوط به تهران است.
تعداد فوتی‌های کرونا نسبت به مبتلایان در ایران بالاتر از نرخ جهانی است

 به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ نشست ادواری شورای هماهنگی دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق با حضور رضا کرمی محمدی رئیس سازمان، اسماعیل سلیمی معاون آمادگی مقابله و پدافند غیرعامل، فاطمه صالح معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی و دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق 22 گانه شهر تهران به صورت مجازی برگزار شد.

 

کرمی محمدی در این جلسه با اشاره به هفته پدافند غیرعامل تأکید کرد: هدف فعالیت‌های سازمان بر این امر متمرکز است که جان، مال و سلامت مردم هر چه بیشتر تأمین شود‌.

وی با اشاره به اینکه مقابله با ویروس کرونا امری بسیار جدی است، عنوان کرد: در صورت جدی تلقی نکردن این بیماری بعید نیست که به زودی به یک فاجعه در سطح بینالملل تبدیل شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با تأکید بر اینکه نسبت تعداد فوتی‌ها به مبتلایان در کشور ما در مقایسه با سایر نقاط جهان بیشتر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در کشور مربوط به تهران است؛ در حالی که طی 8 ماه گذشته 33 هزار نفر از هموطنانمان را از دست داده‌ایم که طی جنگ تحمیلی سالانه 30 هزار نفر از هموطنانمان به درجه شهادت نائل می‌شدند.

کرمی محمدی، با تأکید بر اینکه ستادهای مقابله با کرونا در مناطق باید به صورت فعال‌تری عمل کنند، عنوان کرد: ستادها باید مصوبات ستاد ملی کرونا و نیز شهرداری را در این خصوص کاملاً رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم بودجه مناطق از طریق سازمان و به شیوه متمرکز توزیع شود، گفت: در حال حاضر نیز بر تمام هزینه‌کردها نظارت داشته و با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم ردیف‌های بودجه کاملاً در اختیار سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه سامانه آموزش شهروندی شهر آماده زیرساختی بسیار کاربردی و گرانقدر برای شهروندان تهرانی است، اظهار کرد: دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق 22 گانه باید در گسترش و توسعه آن تلاش کنند.

کرمی محمدی در پایان با اشاره به لزوم همکاری استان‌های معین هنگام بحران تأکید کرد: باید مسئولیت، شرح وظایف و نحوه عملکرد استان‌های معین نهادینه و مستند شود تا هنگام بحران وظایف هر بخش کاملا مشخص باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید