جزئیاتی از جلسه امروز شورای نگهبان

کدخبر: ۳۶۹۸۹۷
هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان از بررسی اساسنامه‌های ارسالی از سوی دولت در جلسه شورای نگهبان خبر داد.
جزئیاتی از جلسه امروز شورای نگهبان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، هادی طحان‌نظیف با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود با اشاره به برگزاری جلسه شورای نگهان در روز چهارشنبه ( ۳۰ مهرماه) نوشت: در این جلسه با توجه به اینکه مصوبه‌ای از مجلس دریافت نشده بود، رسیدگی به اساسنامه‌های ارسالی از دولت در دستور کار بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: ادامه بررسی «اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی»، «اساسنامه صندوق کارآفرینی امید»، «اساسنامه شهر فروگاهی امام خمینی (ره)»، «اساسنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران»، «اصلاح اساسنامه شرکت ارتباطات زیرساخت» و «اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور» در دستور کار شورا بودند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در این جلسه بررسی اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، اساسنامه شهر فروگاهی امام خمینی (ره)، اساسنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و اصلاح اساسنامه شرکت ارتباطات زیرساخت به پایان رسید که برخی از آن‌ها مورد تایید و برخی از آن‌ها هم مورد اشکال واقع شدند که برای رفع ایرادات شورا به دولت اعاده می‌گردند.

وی یادآور شد: درخصوص دو اساسنامه صندوق کارآفرینی امید و اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور نیز با عنایت به سوالات و ابهاماتی که در جلسه از سوی اعضا مطرح شد، مقرر شد پژوهشکده شورای نگهبان بررسی‌های بیشتری کند و تصمیم‌گیری نهایی به جلسه بعد موکول شود.

طحان نظیف گفت: نقطه ابهام در اساسنامه صندوق کارآفرینی امید درخصوص قالب صندوق بود که در اساسنامه اصلاحی از «موسسه اعتباری» به «موسسه مالی» تغییر پیدا کرده بود. این در حالی است که بانک‌ها و موسسات اعتباری با مجوز بانک مرکزی و تحت نظر آن هستند، اما ممکن است موسسه مالی خارج از شمول نظارت بانک مرکزی باشد لذا قرار شد به طور کلی ابعاد این موضوع از جمله تعاریف قانونی موجود در این خصوص مورد تدقیق بیشتری قرار بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید