۵ روز تا انتخابات ۲۰۲۰

بسته خبری| وضعیت آرای زودهنگام در ایالت‌های مهم/ تبانی انتخاباتی ترامپ و دیوان‌عالی/آخرین نظرسنجی‌ها ایالت‌های میدان نبرد

کدخبر: ۳۷۰۱۱۵
درحالیکه کمتر از ۱۲۰ ساعت تا آغاز رأی‌گیری نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری و کنگره آمریکا زمان باقی است، خبرها و تحلیل‌ها حاوی نشانه‌هایی است که برای هر ۲ سوی میدان نبرد بصورت توأمان امیدوارکننده و نگران‌کننده است.
بسته خبری| وضعیت آرای زودهنگام در ایالت‌های مهم/ تبانی انتخاباتی ترامپ و دیوان‌عالی/آخرین نظرسنجی‌ها ایالت‌های میدان نبرد

به گزارش اقتصادنیوز؛ نگاهی به نظرسنجی‌های اخیر انتخابات ۲۰۲۰ در سطح ملی نشان می‌دهد که حاشیه امن پیشتازی جو بایدن، به تدریج در حال کاهش است و دونالد ترامپ به آرامی در حال نزدیک شدن به پیشتاز بلامنازع یک سال اخیر در اغلب نظرسنجی‌های ملی، جو بایدن است. 

چنانچه این روند کاهش فاصله نامزدها ادامه یابد و در چند روز آتی شتاب بگیرد، تکرار پیروزی دونالد ترامپ یک احتمال جدی خواهد بود. این مسئله با بررسی نظرسنجی های ایالت‌های میدان نبرد برای دموکرات‌هاکمی بغرنج‌تر می‌شود. مقایسه نظرسنجی‌های ملی و ایالتی، و مقایسه آن‌ها با پیمایش‌های مشابه در انتخابات ۲۰۱۶، از دشواری راه دموکرات‌ها برای مقابله با خطر بالقوه تکرار پیروزی ترامپ در نوامبر۲۰۲۰ خبر می دهد.

پیش از پرداختن به نظرسنجی‌ها و خبرها، ذکر این نکات حائز اهمیت است:

۱. نظرسنجی های ۲۰۱۶ آنقدرها هم اشتباه نکردند. همه نظرسنجی‌ها دارای حاشیه خطا هستند و این خطا اغلب در نظرسنجی های ایالتی بالاتر از سطح ملی است. هیلاری کلینتون در آرای عمومی در سطح ملی ۳ میلیون رأی بیشتر آورد و پیروزی ترامپ در ایالت‌های کلیدی اغلب با اختلاف اندکی بود که در محدوده خطای نظرسنجی ها بود.

۲. نظرسنجی‌های ۲۰۲۰ روش‌های خود را بهبود بخشیده و در ارائه نتایج نهایی خود با دقت و محافظه‌کاری بیشتری عمل می کنند. اما همچنان دارای ایرادات اساسی و اجتناب‌ناپذیری هستند و ممکن است بار دیگر از برخی نکات کلیدی غفلت کنند و از همان ناحیه دچار خطاهایی حتی بیشتر از انتخابات ۲۰۱۶ شوند.


مطلب مرتبط؛ به این ۷ دلیل احتمال پیروزی ترامپ را جدی بگیرید


۳. انتخابات ۲۰۱۶ شباهت اندکی به انتخابات ۲۰۲۰ دارد، نامزد دموکرات‌ها جو بایدن، شبیه هیلاری کلینتون نیست. و ترامپ هم از جهات مختلفی متفاوت از ترامپ ۴ سال پیش است. اما این به معنای شرایط بهتر بایدن نسبت به کلینتون و شرایط بدتر ترامپ ۲۰۲۰ و ترامپ ۲۰۱۶ نیست. ترامپ برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ دارای مزیت‌های ویژه‌ای است که در ۲۰۱۶ فاقد آن‌ها بود. با این حال رفتار وی در ۴ سال اخیر منجر به برانگیختن بخشی از پایگاه خاموش دموکرات‌ها شده است. پیش‌بینی رکوردشکنی در میزان مشارکت نیز از همین رو است. در عین حال جمهوری خواهان هم دایگاه‌های خاموشی دارند که در قطبش فضای سیاسی سال جاری احتمالاً مشتعل شود.

با ذکر این نکات نخست به آخرین وضعیت نظرسنجی ها و سپس به خبرهای مهم روز می‌پردازیم.


۱. آخرین نظرسنجی‌ها

 ۱.۱ انتخابات ریاست‌جمهوری، در سطح ملی

بر اساس داده‌سنجی‌های پایگاه خبری-تحلیلی RealClearPolitics در نظرسنجی‌های ۱۰ اخیر (۱۶ تا ۲۶ اکتبر) در سطح ملی بطور میانگین جو بایدن ۵۱/۱ درصد و دونالد ترامپ ۴۳/۶ درصد از آرای عمومی را از آن خود کرده است.

فاصله ۷/۵ واحد درصدی کنونی بین جو بایدن و دونالد ترامپ در روز‌های اخیر کاهش محسوسی داشته و ۲ هفته پیش بیش از ۱۰ واحد درصد بوده است. هرچند دیروز این فاصله ۷/۱ واحد درصد برآورد شده بود.

بسته ۵ روز تا انتخابات ۲۰۲۰

 

کمترین اختلاف میان دو نامزد انتخاباتی مربوط به نظرسنجی موسسه راسماسن (Rasmussen) است که برخلاف اغلب نظرسنجی‌های ملی آرای ترامپ کمی بیشتر بوده و فاصله وی از نامزد دموکرات ۱ واحد درصد گزارش شده است. بیشترین اختلاف نیز مربوط به نظرسنجی CNN است که این فاصله ۱۲ واحد درصد برآورد شده است.

روند کاهش تدریجی فاصله ترامپ و بایدن

فاصله ۷/۵ واحد درصدی ۲ نامزد در حالی است که در ۲ هفته اخیر این اختلاف تا ۱۰/۸ واحد درصد نیز افزایش یافته بود اما به نظر می‌رسد ترامپ تدریجا در حال احیای پایگاه رأی خود است.

نمودار زیر بازه زمانی یک‌ساله یعنی از اکتبر ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۰ را شامل می‌شود و تغییرات میانگین نظرسنجی‌های ملی برای جو بایدن با رنگ آبی و برای دونالد ترامپ با رنگ قرمز مشخص شده است. همانطور که مشخص است فاصله ۲ کاندیدا که معادل ۷/۱ واحد درصد گزارش شده در هفته اخیر وارد روند کاهشی شده است. 

بسته ۵ روز تا انتخابات ۲۰۲۰

در حالی که RCP اختلاف ۲ نامزد را ۷/۵ واحد درصد ارزیابی کرده، دیگر پایگاه‌های داده‌سنجی با اندکی اختلاف این عدد را بیشتر یا کمتر برآورد کرده‌اند؛

وب‌سایت ۵۳۸ (FivethirtyEight) در میانگین نظرسنجی‌های اخیر آرای بایدن را ۵۱/۶ درصد و ترامپ را ۴۳/۱ درصد و اختلاف آن‌ها را ۸/۵ واحد درصد برآورد کرده‌است. (برآورد ۵ روز پیش این پایگاه  ۹/۶ واحد درصد بود.)

با این حال پیش‌بینی خود (FiveThirtyEight) کمی‌تعدیل‌شده‌تر به نظر می‌رسد و در آن بایدن ۵۳/۲ درصد و ترامپ ۴۵/۵ درصد از آراء را در اختیار دارد و اختلاف آن‌ها ۷/۷ واحد درصد پیش‌بینی شده است. (برآورد پیشین این پایگاه  ۸/۱ واحد درصد بود.)

نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۰

مدل پیش‌بینی نشریه اکونومیست نیز در آخرین برآورد خود آرای بایدن را ۵۴/۶ درصد و ترامپ را ۴۵/۴ درصد پیش‌بینی کرده که حاکی از فاصله ۹/۲ واحد درصدی دو کاندیداست. برآورد ۵ روز پیش اکونومیست فاصله ۷/۶ واحد درصدی ۲ نامزد بود، که اکنون این فاصله ۱/۶ واحد درصد بیشتر شده است.

نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۰

آخرین وضعیت آرای الکترال

اگر اتفاق عجیبی نیفتد از هم‌اکنون می‌توان با قطعیت ۲۱۲ رأی الکترال را در سبد جو بایدن و ۱۲۵ رأی الکترال را در سبد دونالد ترامپ ریخت. درباره ۲۰۱ رأی الکترال ایالت‌هایی که با رنگ خاکستری در نقشه نشان داده شده‌اند نیز نمی‌توان با قطعیت یک نامزد را پیروز انتخابات دانست.

Polls

۲.۱. وضعیت بایدن و ترامپ در میدان‌های نبرد

به گزارش اقتصادنیوز از ۵۰ ایالت آمریکا، در نزدیک به ۴۰ ایالت تکلیف نامزد پیروز تا حدود زیادی مشخص است. این ایالت‌ها به دو دسته ایالت‌های آبی (ایالت‌های لیبرال و حامی حزب دموکرات) و ایالت‌های قرمز (ایالت‌های محافظه‌کار و حامیان حزب جمهوری‌خواه) تفکیک می‌شوند.

اما ایالت‌های مردد یا چرخشی (ایالت‌های کلیدی یا میدان‌های نبرد) تعیین‌کننده‌ترین نقش را در تعیین پیروز نهایی انتخابات ایفا می‌کنند. ایالت‌های کلیدی که گاه با رنگ خاکستری و گاه با رنگ بنفش نشان داده می‌شوند در انتخابات ۲۰۲۰ شامل ۶ ایالت میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین، کارولینای شمالی، فلوریدا و آریزونا است.

بسته ۵ روز تا انتخابات ۲۰۲۰

مقایسه بایدن ۲۰۲۰ و هیلاری ۲۰۱۶

برای ترسیم چشم‌اندازی قابل فهم‌تر از موقعیت جو بایدن در مبارزه با دونالد ترامپ، مقایسه نظرسنجی‌های کنونی با نظرسنجی‌های مشابه در سال ۲۰۱۶ است؛

در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی، کاندیدای ۲۰۲۰ دموکرات‌ها، جو بایدن شرایط مساعد‌تر و پایدارتری در مقایسه با کاندیدای ۲۰۱۶ حزب، هیلاری کلینتون دارد. 

کمتر از یک ۱۲۰ ساعت تا انتخابات ۳ نوامبر جو بایدن در ایالت‌های کلیدی بطور میانگین با ۳/۶ واحد درصد از دونالد ترامپ پیش است، اما این عدد نه تنها نسبت به روزهای اخیر کاهش یافته بلکه در زمان مشابه (۵ روز تا انتخابات) در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون در این ایالت‌ها برتری ۱/۶ واحد درصدی نسبت به ترامپ داشت. 

بنابراین هم‌اکنون جو بایدن در ایالت‌های کلیدی بطور میانگین با ۲ واحد درصد اختلاف، شرایط بهتری نسبت به هیلاری کلینتون در زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ دارد. کلینتون با وجود این برتری در نظرسنجی‌ها، در تمامی ایالت‌های یاد شده شکست خورد و آرای الکترال ارزشمند این ایالت‌ها را به ترامپ واگذار کرد. باید دید این سناریوی شوم بار دیگر و این‌بار برای جو بایدن تکرار می‌شود یا خیر؟

همچنین هیلاری کلینتون در زمان مشابه (۵روز تا رأی‌گیری نهایی) در سال ۲۰۱۶ در سطح ملی با ۲ واحد درصد نسبت به ترامپ پیش بود. بر این اساس بایدن در سطح ملی با ۵/۵ واحد درصد نسبت به هیلاری کلینتون شرایط بهتری دارد. با این حال در روزهای گذشته این فاصله میان پیشتازی بایدن ۲۰۲۰ و کلینتون ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

از نظر نرخ محبوبیت نیز شرایط وی به مراتب بهتر از شرایط هیلاری کلینتون در زمان مشابه است.

بسته ۵ روز تا انتخابات ۲۰۲۰

نمودار زیر بازه زمانی یک‌ساله یعنی از اکتبر ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۰ را شامل می‌شود و تغییرات میانگین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های کلیدی برای جو بایدن با رنگ آبی و برای دونالد ترامپ با رنگ قرمز مشخص شده است. فاصله ۲ کاندیدا در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ -۶ روز تا انتخابات نهایی- معادل ۳/۵ واحد درصد گزارش شده است.

بسته ۵ روز تا انتخابات ۲۰۲۰

ایالت‌های رقابتی

علاوه بر ایالت‌های کلیدی رقابت ۲نامزد در منطقه۲ مین و منطقه۲ نبراسکا، نیز با وجود تک‌الکترال بودن‌شان، بسیار حساس و مناقشه‌برانگیز است. همچنین در ایالت‌هایی چون جورجیا، مینه‌سوتا، اوهایو، نوادا، آیووا و تگزاس که برخی به عنوان ایالت‌های قرمز شناخته می‌شوند، اکنون رقابت نسبتاً نزدیکی وجود دارد که ممکن است در ادامه دستخوش تغییراتی تأثیرگذار شوند.

بسته ۵ روز تا انتخابات ۲۰۲۰

جورجیا، آریزونا، اوهایو و آیووا بالاخره آبی می‌شوند؟

همین هشت سال پیش قرار دادن آیووا و اوهایو در همان رده انتخاباتی جورجیا و تگزاس عجیب بود. در انتخابات سال ۲۰۱۲ پرزیدنت اوباما در حالی که جورجیا را با ۸ و تگزاس را با ۱۶ واحد درصد از دست داد، آیووا را با ۶ امتیاز و اوهایو را با ۳ واحد درصد برنده شد.

اما در انتخابات ۲۰۱۶، قرمزی جورجیا و تگزاس کمرنگ‌تر شد، در حالی که آیووا و اوهایو قرمزتر شدند. اینکه چرا این شیفت‌ها در یک زمان اتفاق افتاد دلایل پیچیده‌ای دارد و به همین دلیل از آن عبور می‌کنیم. در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ این چهار ایالت به طور مشابه رای دادند. درحالیکه ترامپ در ۲۰۱۶ بردهای نسبتاً راحتی در هر چهار ایالت یادشده داشت، اما ۲ سال بعد جمهوری خواهان در چندین رقابت کلیدی در این ۴ ایالت به سختی توانستند پیروز شوند. در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۱۸ دموکرات‌ها در مجموع با حدود ۹ امتیاز اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آوردند.

در آخرین نظرسنجی ها. نظرسنجی‌های ۲۰۲۰ وضعیت این چهار ایالت کاملاً رقابتی شده است. در نظرسنجی Morning Consult که این هفته منتشر شد، رئیس جمهور ترامپ تنها با ۲ واحد درصد در جورجیا و تگزاس، و ۳ واحد درصد در اوهایو پیشتاز است. نظرسنجی CBS NEWS/YouGov بایدن و ترامپ را در آیووا برابر نشان می‌دهد. 

همچنین بر اساس برآورد RealClearPolitics در آیووا و آریزونا، بایدن با اختلاف اندک پیشتاز است. در ایالت مینه‌سوتا که اغلب حامی قدرتمند دموکرات‌هاست، شرایط برای بایدن در حال سخت‌تر شدن است. چرا که بایدن در این ایالت تا هفته پیش با حدود ۱۰ واحد درصد پیشتاز بود و خیال دموکرات‌های این ایالت کمی راحت بود، اما با این رشد سریع ترامپ بعید نیست مینه‌سوتا در انتخابات ۲۰۲۰ به سرنوشت ایالت‌های کلیدی همجوارش یعنی ویسکانسین در سال ۲۰۱۶ دچار شود. 

در ایالت سنتاً قرمز جورجیا نیز در حال حاضر میانگین نظرسنجی‌ها حاکی از پیشتازی جو بایدن با اختلاف ۱/۲ واحد درصد نسبت به ترامپ است. میانگین نظرسنجی‌های ایالت اوهایو اختلاف ۲ نامزد را ۰.۵ واحد درصد به نفع ترامپ برآورد کرده است.

حال باید دید ایالت‌های سنتاً محافظه‌کاری چون جورجیا، آریزونا، آیووا و یا حتی تگزاس در این انتخابات بالاخره به رنگ آبی دانکی‌ها تبدیل می‌شوند یا همچنان حامی فیل‌های قرمز جمهوری‌خواه باقی خواهند ماند؟

انتخابات آمریکا / اقتصادنیوز


۲. آخرین رویدادها

زدوبند انتخاباتی ترامپ و دیوان عالی

به گزارش اقتصادنیوز، علی‌رغم نگرانی دموکرات‌ها از احتمال زدوبند انتخاباتی جمهوری‌خواهان با دیوان عالی آمریکا -با توجه به افزایش تعداد قضات محافظه‌کار در این دادگاه- حکم اخیر قضات درباره آرای غیرحضوری در ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا، دست کم در ظاهر چنین نشانه‌ای به همراه نداشت. اما پشت پرده این حکم، یک تهدید بزرگ برای دموکراسی است و خطر سرکوب آراء و دور زدن انتخابات از سوی ترامپ و جمهوری‌خواهان را بیش از پیش نمایان کرد.

پایگاه تحلیلی-خبری VOX این تصمیم دیوان عالی را یک «تهدید واقعی علیه انتخابات دموکراتیک» خواند و نوشت: در نگاه اول به نظر می رسد برندگان آخرین تصمیم دیوان عالی کشور «حق رای» ودموکرات‌های خواهان گسترش آرای غیرحضوری هستند و بازندگان آن نیز مقامات و قضات ایالتی پنسیلوانیا، دونالد ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان سرکوب‌کننده آرای غیرحضوری مایل به دموکرات‌ها هستند.

وضعیت آرای زودهنگام

تا تاریخ ۲۷ اکتبر، یعنی روز گذشته نزدیک به ۷۰ میلیون یا رقم دقیق‌تر، ۵/ ۶۹ میلیون نفر در ایالات متحده در رای‌گیری زودهنگام شرکت کردند که در نوع خود بی‌سابقه است.

در حالی که تنها کمتر از ۵روز دیگر به انتخابات آمریکا مانده است، موج حضور رای دهندگان در رای‌گیری زودهنگام قابل مشاهده است. این دقیقا نزدیک به نیمی از افرادی است که در کل انتخابات سال ۲۰۱۶ شرکت کرده بودند. بنابر آمارها تاکنون میزان رای زودهنگام برابر با ۵۴ درصد از رای کل واریزشده در انتخابات ۲۰۱۶ است. 

این موضوع می‌تواند دو دلیل داشته باشد؛ ترس از کرونا به‌دلیل ازدحام در روز سوم نوامبر و دیگری اشتیاق مردم برای بیرون راندن ترامپ از کاخ سفید. اما هرکدام از این دو عامل نیز در نظر گرفته شود، در آمریکا یک رکورد بی‌سابقه ثبت شده است. رای‌گیری زودهنگام حتی در ایالت‌های موسوم به میدان نبرد امسال بسیار چشمگیر بوده؛ حتی رای‌گیری‌ها در برخی مناطقی که غیرمعمول بسته شده‌اند نیز عجیب بوده است.

در تگزاس تا ۲۷ اکتبر نزدیک به ۸۷ درصد از رای سال ۲۰۱۶، در انتخابات زودهنگام محقق شده است. در فلوریدا نیز دو سوم از آرایی که در سال ۲۰۱۶ در این ایالت حساب شد، در انتخابات زودهنگام سال جاری واریز شده است. این رقم در کارولینای شمالی ۷۲ و در جورجیا ۷۱ درصد است. ویسکانسین و میشیگان هر دو در نیمه راه قرار دارند.

 این روند به این معنی است که در رای‌گیری حضوری در روز انتخابات احتمالا پیشتازی با جمهوری‌خواهان باشد و دموکرات‌ها نیز ممکن است بر اساس جدول‌بندی آرای غیابی جایگاه خود را به دست آورند.

آریزونا

رأی دهندگان جوان (سنین بین 18 تا 29 سال) دو برابر بیشتر از رای دهندگان اولیه در آریزونا در این مرحله در سال 2016 تشکیل می دهند. این رأی دهندگان 5٪ از رای دهندگان اولیه در سال 2016 را تشکیل می دهند. اکنون آنها 10٪ را تشکیل می دهند.

در همین حال ، رای دهندگان 65 سال یا بالاتر از 50 درصد رای دهندگان اولیه در سال 2016 به 41 درصد در حال حاضر رسیده اند.

سهم رای دهندگان اولیه سفید در آریزونا در سال 2016 اندکی از این نقطه کاهش یافته است و از 77٪ چهار سال پیش به 74٪ در حال حاضر کاهش یافته است. رأی دهندگان اسپانیایی تبار دومین سهم آرا cast را در اختیار دارند که در حال حاضر با 15٪ آرا ثبت شده است ، در حالی که این میزان در سال 2016 13٪ بود. رأی دهندگان سیاه پوست و رای دهندگان آسیایی نیز در هر یک از سهم های رای گیری زودهنگام خود یک درصد افزایش داشته اند.

دموکرات ها در رای گیری های پیش از انتخابات که تاکنون انجام شده ، امسال از جمهوری خواهان پیشی گرفته اند. در این زمان قبل از انتخابات 2016 ، جمهوری خواهان 41٪ از آرا cast را تشکیل می دادند ، دموکرات ها با 37٪ عقب مانده بودند. امروز ، دموکرات ها 41 درصد آرا pre قبل از انتخابات را تشکیل می دهند ، جمهوری خواهان 34 درصد آرا را تشکیل می دهند.

کلرادو

در کلرادو ، جایی که هر رای دهنده ای یک رای رای گیری از طریق نامه الکترونیکی دریافت می کند ، رای دهندگان تاکنون جوان تر از این در سال 2016 بوده اند. سپس ، حدود 6٪ از افرادی که قبلاً رای داده بودند کمتر از 30 سال بودند. اکنون این 11٪ است.

رأی دهندگان 30-49 همچنین بیشترین تعداد آرا را در این سال به خود اختصاص داده اند در مقایسه با این نقطه در سال 2016 ، در حالی که رأی دهندگان 65 سال یا بالاتر سهم کمتری را به خود اختصاص داده اند.

رأی دهندگان اسپانیایی تبار سهم خود را از آرا pre قبل از انتخابات گسترش داده اند - 8٪ چرخه گذشته به 10٪ اکنون.

رأی دهندگان سفیدپوست اکثریت قریب به اتفاق آرا cast را در کلرادو به خود اختصاص داده اند ، اگرچه سهم آنها از این آرا از چهار سال گذشته از 85 درصد به 83 درصد کاهش یافته است.

سهم جمهوری خواهان از آرا pre پیش از انتخابات نسبت به یک هفته قبل از انتخابات سال 2016 هفت واحد کاهش یافته است ، در حالی که دموکرات ها تقریباً در همان سطح هستند.

فلوریدا

رأی دهندگان جوان در فلوریدا در مقایسه با این امتیاز در سال 2016 تقریباً سهم خود را از آرا cast بدست آورده اند. رای دهندگان 65 سال یا بالاتر 50 سال از رای زودهنگام را چهار سال پیش تشکیل می دادند ، اما اکنون فقط 41 درصد را تشکیل می دهند.

رای دهندگان رای گیری زودهنگام فلوریدا نسبت به این نقطه در سال 2016 کمی متنوع تر است. هم رای دهندگان اسپانیایی تبار و هم رای دهندگان سیاه پوستان سهم خود را در آرا قبلی افزایش داده اند ، با رای دهندگان اسپانیایی تبار حدود 16٪ از آرا early اولیه (نسبت به 14٪ در 2016) و رای دهندگان سیاه پوست با 13٪ (در مقایسه با 12٪ در سال 2016).

دموکرات ها با 42 درصد آرا داده شده به 36 درصد جمهوری خواهان در انتخابات مشارکت دارند. یک هفته قبل از انتخابات 2016 ، هر کدام با 41٪ مساوی بودند.

جورجیا

مبارزات بایدن در ایالت هلو در روز سه شنبه ، که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری گذشته با حدود پنج امتیاز پیروز شد.

رأی گیری زودهنگام در جورجیا از رأی گیری قبل از انتخابات 2016 پیشی گرفته است و این رأی تقریباً به 73 درصد از آرا رسیده در ایالت چهار سال پیش رسیده است.

مانند سایر ایالت ها ، رای دهندگان زیر 30 سال در جورجیا سهم بیشتری از رای زودهنگام را نسبت به چهار سال پیش تشکیل می دهند. رأی دهندگان 30-39 نیز از 9 درصد آرا پیش از انتخابات در این مرحله چهار سال پیش به 12 درصد در حال حاضر افزایش یافته اند.

جورجیا بیشترین سهم آرا پیش از انتخابات را از رای دهندگان سیاهپوست این ایالت های کلیدی با 31٪ ، تقریباً مشابه همین چهار سال پیش دارد. سهم رای دهندگان سفیدپوست از آرای روز قبل از انتخابات از 65٪ در سال 2016 به 62٪ در حال حاضر کاهش یافته است.

آیووا

طبق گفته های وزیر امور خارجه آیووا ، بیش از 750،000 رأی گیری قبلاً انجام شده است که از کل آرا pre پیش از انتخابات 2016 پیشی گرفته است. این تقریبا نیمی از آرا داده شده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را نشان می دهد.

دموکرات ها در سال جاری تاکنون به میزان قابل توجهی از سهم آرا خود رسیده اند و 50 درصد آرا ball را تشکیل می دهند. در این زمان قبل از انتخابات 2016 ، سهم آنها 44 درصد بود. جمهوریخواهان در حال حاضر با 31 درصد تقریباً یکسان هستند.

تجزیه و تحلیل سن رای دهندگان اولیه در آیووا از سال 2016 به اندازه سایر ایالت ها تغییر نکرده است. 10٪ از رای دهندگان اولیه ایالت تاکنون کمتر از 30 سال سن داشتند که از 3 سال گذشته تنها 3 امتیاز افزایش داشته است. رأی دهندگان 30-64 نیز در مقایسه با سال 2016 سهم کمی بیشتری از رای دهندگان را تشکیل می دهند. چهار سال پیش ، این رأی دهندگان 41٪ از کسانی را که قبلاً رأی داده بودند ، تشکیل می دادند. اکنون آنها 47٪ هستند.

میشیگان

سال 2020 اولین انتخابات عمومی در میشیگان از زمان تصویب رای گیری است که به هر کسی امکان می دهد از طریق پست رای دهد ، و تجزیه و تحلیل سن رای دهندگان اولیه این ایالت به طور چشمگیری تغییر کرده است. در این مرحله چهار سال پیش ، 80 درصد رای دهندگان اولیه ایالت 65 سال یا بیشتر بودند. اکنون ، این رای دهندگان 46٪ از کسانی که رأی داده اند را تشکیل می دهند. رأی دهندگان زیر 30 سال فقط 2٪ از آرا cast را در این مرحله چهار سال پیش به خود اختصاص داده اند. اکنون آنها 9٪ را تشکیل می دهند.

در حالی که میشیگان قبلاً از کل آرا cast پیش از انتخابات در سال 2016 پیشی گرفته است ، اما سطح رای گیری قبل از انتخابات با برخی از ایالت های دیگر با سنت های طولانی تر برای رای گیری زودهنگام یا از طریق پست را ندارد. تاکنون ، رای گیری در ایالت تقریباً 44٪ از کل آرا cast صادره در سال 2016 را تشکیل می دهد.

رأی دهندگان سیاهپوست در میشیگان سهم خود را در آرای رای داده شده نسبت به دوره گذشته افزایش داده اند. آنها در حال حاضر حدود 12 درصد از این آرا را تشکیل می دهند ، در حالی که این رقم در سال 2016 فقط 8 درصد بود. رأی دهندگان اسپانیایی تبار و رای دهندگان آسیایی نیز در سهم رای گیری زودهنگام خود رشد کمی داشته اند. در همین حال ، سهم رای دهندگان سفید از رای زودهنگام از 89 درصد در سال 2016 به 83 درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

مینه سوتا

در حال حاضر حدود 1.2 میلیون رأی در سرزمین 10 هزار دریاچه به صندوق انداخته شده است که تقریباً دو برابر آرا انتخابات ایالت در سال 2016 است.

مینه سوتا در مقایسه با سال 2016 میلادی شاهد نوسان زیادی در شکست سن رای دهندگان اولیه است. چهار سال پیش در این زمان ، 58٪ از آرا توسط افراد 65 سال یا بالاتر به صندوق ها ریخته شده بود. اکنون ، این 38٪ است.

رأی دهندگان زیر 30 سال در سال جاری تقریبا 143000 رأی آورده اند که برای 12٪ از کل آرا مناسب است. این بیش از دو برابر سهم آنها از رای زودهنگام در چهار زمان پیش است.

مشابه این چرخه گذشته ، رای دهندگان اولیه مینه سوتا تاکنون عمدتا سفیدپوست هستند - 89 درصد اکنون در مقابل 92 درصد آن زمان. رای دهندگان سیاه پوست ، رای دهندگان اسپانیایی تبار و رای دهندگان آسیایی همگی شاهد یک امتیاز افزایش در آرا داده شده خود در مقایسه با چهار سال پیش بوده اند.

نوادا

رای دهندگان جوان تاکنون 10٪ از رای دهندگان نوادا را تشکیل می دهند. این در حالی است که این رقم نسبت به چهار سال پیش در این زمان 6٪ بود.

رأی دهندگان اسپانیایی تبار در نوادا با 13٪ دومین سهم بزرگ آرا را به خود اختصاص داده اند که کمی بیشتر از 12٪ چهار سال پیش است. رأی دهندگان سیاه پوست و رأی دهندگان آسیایی نیز شاهد افزایش یک درصدی سهام آرای قبل از انتخابات بوده اند. سهم رای دهندگان سفید از رای زودهنگام نسبت به سال 2016 اندکی کاهش یافته است و از 70 درصد در حال حاضر به 68 درصد کاهش یافته است.

دموکرات ها در آرا پیش از انتخابات 43٪ ثابت نگه داشته اند - همان چهار سال پیش. جمهوری خواهان سهم خود در آرا قبل از انتخابات را از 38 درصد به آن زمان به 34 درصد کاهش داده اند.

کارولینای شمالی

در کارولینای شمالی ، 12٪ از رای دهندگان تاکنون زیر 30 سال ندارند - تقریبا دو برابر آنچه در این مرحله در سال 2016 بود. در همین حال ، رای دهندگان 65 سال و بالاتر چهار سال پیش از 42٪ از آرا اولیه در این زمان کاهش یافته اند ، اکنون به 33٪رسیده است.

تقسیم رأی دهندگان پیش از انتخابات کارولینای شمالی بر اساس نژاد تقریباً مشابه سال 2016 است. 72٪ از آرا اولیه رای دهندگان سفیدپوست ، 22٪ رای دهندگان سیاه پوستان و رای دهندگان اسپانیایی تبار و رای دهندگان آسیایی تقریباً 2٪ را تشکیل می دهند.

برتری 10 امتیازی دموکرات ها در آرای قبل از انتخابات تقریباً برابر با 11 امتیاز آنها در این زمان در سال 2016 است.

اوهایو

رأی دهندگان زیر 30 سال تاکنون حدود 196000 رأی در اوهایو به دست آورده اند ، حدود 9٪ از کل آرا و در این مرحله در سال 2016 از 6٪. رای دهندگان 30-64 ساله سهم خود را از 41٪ در هفته قبل از انتخابات 2016 الان به 49٪ رسیده است.

بر اساس نژاد ، رای دهندگان زود هنگام اوهایو مشابه آنچه در چهار سال پیش بوده است. رأی دهندگان سفیدپوست اکثریت قابل توجهی از آرا گرفته شده را تاکنون 86 درصد تشکیل می دهند. رای دهندگان سیاه پوست با 10٪ دومین سهم رای دهندگان اولیه را تشکیل می دهند و رای دهندگان اسپانیایی تبار با 2٪ و رای دهندگان آسیایی با 1٪.

پنسیلوانیا

برای آخرین چرخه داده های کاتالیست، از پنسیلوانیا وجود ندارد. امسال ، رأی دهندگان جوان 11٪ از بیش از 1.7 میلیون رأی را که تاکنون در ایالت کیستون ریخته اند ، تشکیل می دهند ، در حالی که 43٪ بیش از 65 سال هستند.

رأی دهندگان سفیدپوست در پنسیلوانیا تاکنون اکثر آرا روز قبل از انتخابات را به صندوق انداخته اند که 82 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند. رأی دهندگان سیاه پوست با 11٪ دومین سهم رای دهندگان اولیه در ایالت کیستون و پس از آنها رأی دهندگان اسپانیایی تبار و رای دهندگان آسیایی با 3٪ قرار دارند.

دموکرات ها همچنان دارای امتیاز قابل توجهی در رای گیری قبل از انتخابات هستند و حدود 70 درصد از آرا. را تشکیل می دهند. 2020 اولین سالی است که پنسیلوانیا گزینه های رای گیری از طریق پست را برای همه رای دهندگان گسترش می دهد و انتظار می رود جمهوری خواهان در این ایالت در روز انتخابات تعداد بیشتری رأی دهند ، که مطابق با نظرسنجی است که نشان می دهد اعضای GOP در سراسر کشور ترجیح می دهند در سه شنبه آینده رای دهند.

تگزاس

بیش از 7.8 میلیون تگزاسی در حال حاضر در سال جاری رای آورده اند. این بیشتر از کل آرا قبل از روز انتخابات در سال 2016 و حدود 87٪ از کل مشارکت ایالت از چهار سال پیش است.

رأی دهندگان جوانتر در تگزاس در اوایل سال جاری با تعداد بیش از 850،000 رأی گیری به تعداد بسیار بیشتری نسبت به این مرحله رأی داده اند. آنها در حال حاضر 12٪ از آرا قبل از انتخابات را تشکیل می دهند ، یک هفته قبل از انتخابات 2016 ، 6٪ سهم را دو برابر می کنند.

تگزاس یکی از تنها ایالت های کلیدی است که در آن سهم رای دهندگان سیاه پوستان از آرا cast اندکی نسبت به چهار سال پیش کمی کاهش یافته است. در این مرحله در سال 2016 ، رأی دهندگان سیاهپوست 15٪ آرا قبلی را به خود اختصاص دادند. اکنون آنها در 13 هستند. رأی دهندگان اسپانیایی تبار ، همسان با سطح 2016 ، همچنان 20٪ درصد دومین سهم رای دهندگان اولیه را تشکیل می دهند.

رأی دهندگان سفیدپوست 61٪ آرا اولیه را تشکیل می دهند که کمترین سهم از کل ایالت های مهم ذکر شده در اینجا است. این تعداد تقریباً همان است که در چهار زمان پیش در این زمان بوده است.

ویسکانسین

در حال حاضر بیش از 1.3 میلیون نفر در ویسکانسین رأی داده اند - تقریبا نیمی از کل انتخابات ریاست جمهوری این ایالت.

ویسکانسین در مقایسه با این نقطه در سال 2016 کاهش قابل توجهی در سهم رای دهندگان زودرس 65 سال یا بیشتر مشاهده کرده است. چهار سال پیش ، 52٪ از رای دهندگان اولیه 65 سال یا بالاتر بودند. اکنون ، این رای دهندگان 38 درصد را تشکیل می دهند.

در ویسکانسین ، ترکیب نژادی فعلی کسانی که قبلاً رأی داده اند تقریباً مشابه آنچه در این مرحله در سال 2016 بوده است. رای دهندگان سفید 89٪ آرا را تشکیل می دهند ، رای دهندگان سیاهپوست 5٪ ، رای دهندگان اسپانیایی تبار 3٪ را به خود اختصاص می دهند. و رای دهندگان آسیایی با 2٪.

 رسوایی مالی جدید ترامپ

نیویورک تایمز نوشت: سوابق مالیاتی ترامپ نشان می‌دهد که وی ضمن عدم بازپرداخت وام‌های خود، بیش از 270 میلیون دلار بدهی داشته است.

 دموکرات‌ها سنا را هم فتح می‌کنند؟

 نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان می‌دهند دموکرات‌ها حداقل می‌توانند پنج کرسی جمهوریخواهان را در سنای آمریکا تصاحب کنند و به این ترتیب اکثریت را در این مجلس به دست گیرند.

به گزارش اقتصادنیوز علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، کنگره آمریکا هم در ۱۳ آبان شاهد پایان رای‌گیری برای تعیین تکلیف تمام ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و همچنین ۳۵ کرسی مجلس سنا خواهد بود.

در این رقابت‌ها ۱۲ کرسی دموکرات و ۲۳ کرسی جمهوریخواه در معرض رای قرار گرفته‌اند و همین مساله باعث شده است وضیت اکثریت جمهوریخواهان در سنا متزلزل شود.

بسته خبری در حال تکمیل است ...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید