اظهارات مهم سخنگوی وزارت بهداشت درباره واکسن کرونا

کدخبر: ۳۷۰۳۴۷
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان همکاری و همراهی اجتماعی با مدافعان سلامت باید افزایش پیدا کند، گفت: به سمت آزمایش انسانی "واکسن کرونا" می‌رویم.
اظهارات مهم سخنگوی وزارت بهداشت درباره واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سیما سادات لاری با بیان آنکه ویروس کرونا کاملا با رفتار اجتماعی ما هماهنگ است، گفت: هرچه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در جامعه کمتر شده و مردم و مسئولان نسبت به شیوع ویروس کرونا دچار عادی‌انگاری شوند، این بیماری افراد بیشتری را گرفتار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تعداد زیادی از کادر بهداشت و درمان کشور به بیماری کووید 19 مبتلا شده و شهدای زیادی تقدیم شده است، تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان تاکنون از هیچ تلاشی برای روند درمانی بیماران غفلت نکرده‌اند. در این میان باید میزان همکاری و همراهی اجتماعی با مدافعان سلامت افزایش پیدا کند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال گفت: در نتیجه حضور افراد در فضاهای سربسته افزایش پیدا می‌کند و این موضوع سبب نگرانی زیادی می‌شود چرا که امکان تهویه مناسب در فضاهای سربسته کمتر وجود دارد و تجمع افراد نیز در این مکان‌ها خطراتی به همراه دارد؛ اگر یک نفر در چنین فضایی آلوده به ویروس کرونا باشد، احتمال ابتلای سایر افراد بسیار بالاتر می‌رود.

وی افزود: همچنین برگزاری برخی مراسم و تجمع‌ها سبب نگرانی‌هایی شده است. انتظار این است که همه مردم و مسئولان در این شرایط پای کار مبارزه با ویروس کرونا باشند.

سادات لاری در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که نتایج واکسن کرونا به چه مرحله‌ای رسیده است، پاسخ داد: در زمینه واکسن کرونا تولید داخل نیز امیدواریم که بر‌اساس اعلام وزیر بهداشت در هفته‌های آینده به سمت آزمایش انسانی واکسن کرونا برویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید