ردیابی بیماران کرونایی آغاز شد

کدخبر: ۳۷۰۷۱۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اقدامات پیشگیرانه و کاهش آمار مبتلایان جدید را راهکاری مهم برای تاب آوری ارائه خدمات درمانی اعلام کرد و گفت: باید توجه بیشتری به بهداشت و ردیابی بیماران داشته باشیم.
ردیابی بیماران کرونایی آغاز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، جلیل کوهپایه زاده در نشست ستاد بحران کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تلاش خالصانه و شبانه روزی کارکنان بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و خدمت رسانی به بیماران افزود: ظرفیت مراکز درمانی ما در حال تکمیل شدن است و اگر میزان ابتلای بیماران جدید کنترل نشود، دچار مشکل می شویم.

ردیابی بیماران مبتلا به کرونا (تریسینگ بیماران) با پایش سلامت خانواده بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز درمانی، به طور ویژه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفت.

در نشست ستاد بحران کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران مقرر شد با توجه به آمار بالای ابتلا و تلفات بیماران کووید - ۱۹ برای کنترل بیماری، سلامت اعضای خانواده افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی با اقدام معاونت بهداشت و همکاری بسیج جامعه پزشکی رصد و در صورت ابتلای سایر اعضای خانواده کار قرنطینه و درمان آنان پیگیری شود.  

تشکیل تیم علمی برای بررسی عملکرد مراکز درمانی، اثر بخشی پروتکل ها و داروهای مصرفی هر بیمارستان و تیم های درمانی، استفاده از ظرفیت تخصصی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه و ورود جدی تر پدافند غیر عامل دانشگاه در مدیریت بیماری، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

خدمات بهداشتی و درمانی بیش از ۵ میلیون نفر از اهالی غرب شهر تهران و شهرستان های شهریار، رباط کریم، بهارستان، ملارد و قدس به عهده دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید