شرط بایدن برای بازگشت به برجام چیست؟

کدخبر: ۳۷۱۰۵۴
یک تحلیلگر مصری در حاشیه پوشش اخبار رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص سیاست واشنگتن مقابل ایران گفت، اگر جو بایدن هم در انتخابات پیروز شود، از کارهای دونالد ترامپ علیه ایران عقب‌نشینی نمی‌کند.
شرط بایدن برای بازگشت به برجام چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «أشرف ابوالهول» روزنامه‌نگار و تحلیلگر مصری و از مدیران روزنامه الاهرام مصر، بامداد امروز چهارشنبه در حاشیه پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سیاست این کشور علیه ایران پرداخت.

ابوالهول در برنامه گفت‌وگو محور «محمد الباز»‌ در شبکه تلویزیونی النهار مصر گفت: برخی گمان می‌کنند اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، از آنچه دونالد ترامپ با ایران انجام داده، کاملا عقب‌نشینی خواهد کرد. خیر... جو بایدن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران هست اما مشروط به یک بند اضافی؛ و آن محدودیت برای موشک‌های بالستیک ایران است. 

ابوالهول به سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران در روز سه‌شنبه (همزمان با میلاد پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم) اشاره کرد و گفت، رهبر ایران [حضرت آیت‌الله خامنه‌ای] گفته است که موضع ایران در مقابل آمریکا تغییر نخواهد کرد حتی اگر رئیس جمهور این کشور تغییر کند. رهبر ایران تعیین‌کننده نخست سیاست خارجی ایران است. 

هر دو نامزد انتخابات آمریکا مایل به مذاکره دوباره با ایران هستند اما هر دو بر گنجاندن اموری دیگر مثل توان موشکی و دفاعی ایران و همچنین نفوذ و نقش جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا هستند؛ امری که تهران بارها اعلام کرده هرگز در خصوص آن مذاکره نخواهد کرد.

روز آخر و روز اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با باز شدن مراکز رأی‌گیری در ایالت ورمونت از ظهر دیروز سه‌شنبه (به وقت تهران) آغاز شده و صبح امروز ساعت پنج و نیم به وقت تهران به پایان رسید. هم‌اکنون (لحظه تنظیم این خبر) شمارش آراء در جریان است. این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید