توئیتر و فیس بوک پست پیروزی ترامپ را برچسب دار کردند

کدخبر: ۳۷۱۰۹۷
اقتصاد نیوز:توئیتر و فیسبوک دو شبکه اجتماعی در اقدامی فوری به کاربران درباره پیام کذب دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که ادعا کرده «پیروزی بزرگی» در انتخابات در راه است، هشدار دادند.
توئیتر و فیس بوک پست پیروزی ترامپ را برچسب دار کردند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا تارنمای آمریکایی هیل روز چهارشنبه گزارش داد: این ادعای ترامپ در حالی مطرح شده که جو بایدن نامزد دموکرات و معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا در آرای الکترال جلو است.

ترامپ در پست خود مدعی شده که «آنها تلاش می کنند انتخابات را به سرقت ببرند» و «بعد از پایان انتخابات نمی توان رای انداخت». توئیتر با قرار دادن برچسب بر روی این توئیت ترامپ به کاربران هشدار داد «بخشی یا همه این محتوای به اشتراک گذاشته شده در توئیتر بحث انگیز است و می تواند درباره انتخابات یا دیگر روندهای اجتماعی گمراه کننده باشد.»

بخش امنیت توئیتر اعلام کرد که این پیام «بالقوه حاوی ادعای گمراه کننده ای درباره انتخابات است».تارنمای هیل از توئیتر درخواست کرده مشخص کند کدام بخش این پیام سیاست های این شبکه اجتماعی را نقض می کند.

ترامپ در این توئیت نوشت: پیروزی بزرگی در راه است، آنها برای ربودن انتخابات تلاش می کنند.. ما هرگز به آنها این اجازه را نمی دهیم.

فیسبوک برچسبی را ضمیمه کرده که کاربران را به یک پلتفورم اطلاعات انتخابات هدایت می کند که اطلاعات به روزی را درباره انتخابات آمریکا ارائه می دهد. همین برچسب به تعدادی از پست های قبلی ترامپ نیز ضمیمه شده است.

فیسبوک سپس در به روز رسانی این برچسب خود آورده است که نتایج نهایی انتخابات آمریکا ممکن است نسبت به شمارش اولیه آرا فرق کند زیرا کار شمارش آرا برای روزها و هفته های آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

در زمانی که ترامپ این توئیت خود را منتشر کرد، بایدن با ۲۱۵ در مقابل ۱۷۱ رای الکترال کالج از ترامپ جلو بود.برای پیروزی در آرای الکترال هر یک از این نامزدها به ۲۷۰ رای نیاز دارند.

فیسبوک و توئیتر متعهد شده اند هر گونه اعلام پیش از موعد پیروزی در انتخابات را با نصب برچسب محدود کنند.پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۱۳ آبان برگزار شد و نتایج انتخابات احتمالا به دلیل روند شمارش آرای پستی و آرای اولیه در ایالت های کلیدی به تاخیر بیفتد.

فیسبوک در برچسبی اعلام کرده که «آرا در حال شمارش هستند. درباره این که چه کسی پیروز انتخابات ۲۰۲۰ است، پیش بینی نشده است.»

پیشتر ترامپ نوشته بود امشب یک بیانیه مهم خواهم داد. یک پیروزی بزرگ!توئیتر در نهایت به این پست برچسب گمراه کننده زد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید