افتتاح ایستگاه متروی برج میلاد تا پایان آبان

کدخبر: ۳۷۱۲۰۲
​اقتصادنیوز :‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: ایستگاه متروی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری باید در سال‌های گذشته ساخته می‌شد. همچنین با تمام مشکلات موجود، در ماه جاری نخستین ایستگاه (برج میلاد) از ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز ، سید مناف هاشمی در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، ضمن اشاره به فعالیت و مشارکت افراد مختلف در حفاری تونل، گفت: زمانی‌که یک کارخانه افتتاح می‌شود، بیشترین خوشحالی برای کارگران است چرا که ایجاد اشتغال‌شان استمرار پیدا می‌کند.

او در ادامه افزود: توسعه‌ای که در مسیر هر پروژه ایجاد می‌شود، متعلق به کارگران است. کارگران در این تونل روزانه حداکثر ۱۵ ساعت فعالیت دارند که کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است.

هاشمی با بیان اینکه ساخت ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری، در زمان فعلی دیر است، گفت: این ایستگاه باید در سال‌های گذشته ساخته می‌شد. همچنین با تمام مشکلات موجود، در ماه جاری نحستین ایستگاه (برج میلاد) از ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود.

معاون شهردار تهران درباره وضعیت دستگاه‌های حفار تونل، توضیح داد: درحال حاضر سه دستگاه TBM در شهر تهران، فعالیت می‌کنند. یک دستگاه متعلق به قرارگاه خاتم در خط ۷ و ایستگاه تبادلی خط ۱۰، دستگاه دیگر در خط ۳ به سمت اسلامشهر و دستگاه سوم متعلق به شرکت سابیر در خط ۶ است. امید است که یک دستگاه TBM دیگر که در شهر تهران وجود دارد اما زمان طولانی است که فعالیت ندارد، شروع به کار کند.

 همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)  در جمع خبرنگاران، بیان کرد: پیمانکار پروژه حفاری تونل (سابیرا) روزانه ۷ متر تونل را با دستگاه TBM حفاری می‌کرد اما امروز این حفاری به ۱۴ مترو در روز رسیده است. منابع مالی خوبی به این پیمانکار تزریق می‌شود.

او با اعلام اینکه از ۶ کیلومتر مسیر تونل، چهار هزار و ۸۰۰ متر حفاری انجام شده است، افزود: آخرین ایستگاه خط ۶ مترو تهران، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است. در توسعه ایستگاه‌های خط ۶ مترو، چهار ایستگاه اضافه خواهد شد.

به گفته هاشمی؛ ساخت چهار ایستگاه دیگر برای خط ۶ مترو تهران در برنامه سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است. 

معاون شهردار تهران درباره پایان اتمام کار حفاری این مسیر گفت: اقدامات عمرانی این چهار ایستگاه امسال به اتمام می‌رسد. پیمانکار پروژه باید تا پایان سال کار را به شرکت مترو تحویل  دهد.

بنا براعلام سایت شهر، وی با بیان اینکه گام بعدی تأمین و تخصیص واگن به این مسیر است، افزود: البته محدودیت‌های بسیاری در حوزه تأمین واگن و منابع مالی وجود دارد. پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ این مسیر به بهره برداری برسد و  اگر دستگاه‌های دولتی کمکی به شهرداری نمی‌کنند حداقل مانع انجام کار نشوند. سخت گیری‌های دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در حوزه اوراق مشارکت بسیار کمرشکن و سخت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید