ادامه عذرخواهی‌های مکرون: فرانسه علیه اسلام نمی‌جنگد

کدخبر: ۳۷۱۳۱۵
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از تداوم و تاکید بر مواضع اسلام ستیزانه خود، به دنبال خشم مسلمانان جهان، سرانجام از مواضع خود کمی عقب نشینی کرده و در تازه ترین مواضع خود در این زمینه، اعلام کرده که فرانسه علیه اسلام نمی جنگد.
ادامه عذرخواهی‌های مکرون: فرانسه علیه اسلام نمی‌جنگد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مکرون پس از حمایت از تداوم انتشار تصاویر موهن علیه پیامبر اکرم (ص)، تاکید بر مواضع اسلام استیزانه خود و اصرار بر سوء برداشت‌های ناصواب از قواعد حقوق بین الملل همچون «آزادی بیان»، که با اعتراض های گسترده مسلمانان جهان در کشورهای مختلف و پاسخ تند مقامات آن ها مواجه شده؛ اکنون از مواضع خود کمی عقب نشینی کرده و در جوابیه ای که در روزنامه بریتانیایی فاینانشیال تایمز منتشر شده؛ اعلام کرد که فرانسه علیه اسلام نمی جنگد.

به دنبال وقایع اخیر در ماجرای توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، رئیس جمهوری فرانسه مطلبی در روزنامه فاینانشیال تایمز در پاسخ به مقاله ای که روز دوشنبه چاپ شده بود، منتشر کرد که در آن بیان داشت: فرانسه علیه "تجزیه طلبی اسلام گرا" می جنگد و به هیچ عنوان علیه اسلام نمی جنگد.

مکرون در نامه ای طولانی که در وب سایت الیزه نیز منتشر شده است از چاپ مقاله ای که در آن «متهم به انگ زدن به مسلمانان با اهداف انتخاباتی شده و بدتر از آن فضای ترس و سوء ظن را نسبت به مسلمانان فرانسه ایجاد کرده»، ابراز ناراحتی کرده است.

وی با اشاره به اینکه سخنانش تحریف شده اند،  در این رابطه تصریح کرد: اجازه نمی دهم کسی بگوید که فرانسه، کشورش، نژادپرستی را در برابر مسلمانان ترویج می دهد.

سخنان مکرون در حالی است دو روز گذشته در توییتی به بهانه ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه تروریستی در پایتخت اتریش، با نسبت دادن تروریسم به اسلام، بار دیگر بر مواضع اسلام ستیزانه خود تأکید کرده است.

خشم مسلمانان دنیا سرانجام باعث شد رئیس جمهوری فرانسه، همچنین در گفت و گو با تلویزیون الجزیره از مسلمان جهان به نیکی و احترام یاد کند و سخنانش در حمایت از کاریکاتور مجله شارلی ابدو را سوء برداشت بداند؛  این در حالی است که مسلمانان چندین کشور با درخواست برای تحریم محصولات فرانسه با عصبانیت نسبت به سخنان وی واکنش نشان دادند.

چندی پیش امانوئل مکرون پس از یادآوری مجموعه حملاتی که از زمان کشتار شارلی ابدو در ژانویه ۲۰۱۵ به فرانسه وارد شده و حملات ۱۳ نوامبر که ۳۰۰ کشته برجای گذاشت، بیان کرد که فرانسه به خاطر ارزش هایش یعنی سکولاریسم، مورد حمله قرار گرفته است. ارزش هایی چون  آزادی بیان و اینکه «تسلیم نخواهد شد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید