درخواست مهم از بایدن برای انتخاب وزیر دفاع جدید

کدخبر: ۳۷۲۸۵۴
دو نماینده مترقی‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری منتخب این کشور خواستار معرفی شخصی برای وزارت دفاع شدند که سابقه پیمانکاری با شرکت‌های صنعتی نظامی نداشته باشد.
درخواست مهم از بایدن برای انتخاب وزیر دفاع جدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مارک پوکان و باربارا لی دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه با ارسال این نامه به جو بایدن، تاکید کردند: امنیت ملی نباید بر اساس منافع شرکت‌ها تعریف شود.

آنها یادآور شدند: هر وزیر دفاع دولت ترامپ در دوره‌ای از زندگی خود برای یک پیمانکار دفاعی کار کرده و همواره "درب گردان" بین بخش خصوصی و پنتاگون وجود داشته است.

این دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا با یادآوری اظهارات گذشته بایدن، افزودند: درخواست می‌کنیم وزیر دفاع بعدی سابقه استخدام قبلی در پیمانکاری دفاعی را نداشته باشد.

پوکان و لی نوشتند: مارک اسپر وزیر دفاع پیشین که روز دوشنبه توسط رئیس جمهوری ترامپ از سمت خود برکنار شد، قبل از انتصاب به عنوان رئیس پنتاگون به عنوان لابی‌گر ریتئون استخدام شده بود.پاتریک شاناهان سلف وی هم قبل از خدمت در این نقش ۳۰ سال مدیر بوئینگ بود و جیمز ماتیس وزیر سابق نیز پیش از انتصاب به مدت چهار سال در هیئت مدیره جنرال داینامیکز خدمت کرده بود.

آنها ادامه دادند: علاوه بر این، تقریبا نیمی از مقامات ارشد وزارت دفاع به پیمانکاران نظامی متصل هستند.با وجود افتخار رئیس جمهوری ترامپ که" باتلاق را تخلیه می کند و فقط "بهترین افراد" را استخدام می‌کند، او به طور مداوم در انجام این کار کوتاهی کرده است. "

این دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کردند: ما به شدت شما را تشویق می‌کنیم که نامزدهای اشتباه دوران ترامپ را رد کنید. و بار دیگر به انتصاب وزیران دفاع بدون ارتباط قبلی با پیمانکاران دفاعی متعهد شوید.

پوکان در بیانیه‌ای دیگر گفت امنیت ملی آمریکا نباید توسط خطوط اصلی بوئینگ، جنرال داینامیکز و ریتئون تعریف شود. دونالد ترامپ به جای تخلیه باتلاق، اطمینان داد که پنتاگون دوران او، جیب سودآورترین پیمانکاران دفاعی آمریکا را پر کرده است.

لی هم تصریح کرد: انتصاب وزیر دفاع بدون ارتباط با پیمانکاران دفاعی گامی عظیم در جهت منافع عمومی خواهد بود و به بازگرداندن اعتماد از دست رفته به دلیل فساد دولت ترامپ کمک خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید