شش نام احتمالی برای سمت‌های ارشد کابینه جو بایدن

کدخبر: ۳۷۳۰۷۶
هر چند که دونالد ترامپ از پذیرفتن شکست در انتخابات ریاست جمهوری همچنان امتناع می‌کند، اما این امر جلوی تیم بایدن را از در پیش گرفتن گام‌هایی در قبال انتقال قدرت و گذار به کاخ سفید نگرفته و این منجر به گمانه‌زنی‌های همیشگی درباره اینکه چه کسانی کدام سمت‌های کابینه بعدی را پر می‌کند، شده است.
شش نام احتمالی برای سمت‌های ارشد کابینه جو بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تیم بایدن تلاش کرده تا اجازه به افشای برنامه‌ها و گزینه‌هایش برای دولت ندهد و همچون همیشه لیستهای کوتاهی درباره گزینه‌ها در حال انتشار هستند.

بنابر گزارش یاهونیوز، در این جا به چند اسمی که بیشتر از همه برای برخی از رده بالاترین مناصب کابینه بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب مطرح شده‌اند، اشاره می‌کنیم:

سوزان رایس

برای سمت وزیر امور خارجه یا یک سمت ارشد دیگر در حوزه امور خارجه یا دفاع

سوزان رایس یک مقام پرسابقه وزارت امور خارجه است که قبلا در سمتهایی همچون سفیر آمریکا در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق خدمت کرده است. او اخیرا قبل از آنکه کامالا هریس به عنوان معاون بایدن در ریاست جمهوری تعیین شود، چندین دور فرآیند بررسی سوابق را برای معاونت بایدن طی کرده بود. نام سوزان رایس را برای چندین سمت رده بالای حوزه سیاست خارجی و دفاعی ذکر کرده‌اند.

میشل فلورنوی

به عنوان نامزد وزیر دفاع یا یک پست دیگر حوزه امنیت ملی

فلورنوی یکی از رایج‌ترین گزینه‌های ذکر شده برای یک سمت ارشد امنیت ملی یا سیاست خارجی بوده است. در صورتی که او وزیر دفاع شود، تبدیل به اولین زنی که در این سمت منصوب می‌شود خواهد شد. او در دولت باراک اوباما به عنوان معاون سیاستگذاری دفاعی وزیر دفاع خدمت کرد. او همچنین از بنیانگذاران اندیشکده با نفوذ موسوم به "مرکز امنیت آمریکای جدید" است.

داگ جونز

گزینه احتمالی برای سمت دادستان کل

داگ جونز که سناتور در حال کناره گیری ایالت آلاباما است، حتی قبل از آنکه در کمپینش برای انتخاب مجدد شکست بخورد، به صورت علنی و خصوصی نامش به عنوان گزینه احتمالی برای دادستان کلی آمریکا ذکر شده بود. جونز که دوست دیرینه بایدن و یک دادستان سابق در آمریکا است، بعد از آن شهرت پیدا کرد که به پیگرد قضایی عوامل "کوکلاکس کلان" که در بمبگذاری سال 1963 کلیسای باپتیست خیابان شانزدهم دست داشتند، پرداخت. او همچنین در محافل سیاسی دموکراتها در آلاباما و به ویژه در بیرمنگام که محل زندگی‌اش است، تعامل داشته است. جونز از پاسخ دادن به پرسشها درباره خدمت کردن در دولت خودداری کرده اما این کار را عمدتا قبل از شکست خوردن کمپینش برای انتخاب شدن مجدد انجام داد. حالا مشخص نیست جونز قصد دارد در گام بعدی چه کاری انجام دهد.

لائل برینارد

نامزد انتصاب به عنوان وزیر خزانه داری

یکی از سمت‌های کابینه که بیشتر از بقیه مورد بررسی دقیق قرار دارد، پست وزیر خزانه داری است. مترقی‌ها امیدوارند که سناتور الیزابت وارن یا سارا بلوم راسکین، معاون سابق وزیر خزانه‌داری در این سمت منصوب شود. اما منافع در حال رقابت همچون جامعه بانکداری و فراکسیون سیاهپوستان کنگره هم یک سری اسامی را مطرح ساخته‌اند. برینارد در سطح یک نامزدی که رویش اتفاق نظر وجود دارد، است. او کسی نیست که سازمان‌های زیادی نظر خوش به او نداشته باشند و اعتبارش به عنوان یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری و همچنین عضو سابق هیات مدیران فدرال رزرو او را یک کاندیدای قابل رقابت می‌سازند.

هایدی هایتکامپ

گزینه برای وزارت کشاورزی

هایتکامپ نامش بیشتر از همه برای نامزد انتصاب به عنوان وزارت کشاورزی ذکر شده است؛ نقشی که خیلی بیشتر از سیاستگذاری در قبال مزارع را پوشش می‌دهد. هایتکامپ آخرین دموکراتی است که به عنوان سناتور ایالت داکوتای شمالی خدمت کرده و از حامیان صریح مسائل و تجارت مرتبط با مناطق روستایی که بر جامعه مزرعه داران تاثیر دارند، است. او به عنوان سناتور یک عضو میانه رو تر فراکسیون حزب دموکرات بود.

ویوک مورتی

نامزد رهبری وزارت سلامت و خدمات انسانی

دکتر مورتی، یک جراح عمومی سابق آمریکایی و از شرکت کننده‌های منظم گروه‌های بحث و مشاوره دهنده سیاسی برای کمپین بایدن بوده و اخیرا به عنوان ریاست مشترک کمیته مشورتی کووید 19 جو بایدن، یک سمت ارشد برای دولت بعدی که پاسخ دهی به شکلی جدید به کووید 19 را در اولویت قرار داده، منصوب شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید