تاریخ احتمالی پذیرش شکست از سوی ترامپ

کدخبر: ۳۷۳۱۶۰
اقتصادنیوز؛ نیویورک‌تایمز با انتشار جزئیاتی از جلسه روز چهارشنبه دونالد ترامپ و مشاورانش از تغییر استراتژی وی خبر داد و درباره زمان اعلام عمومی پذیرش شکست از جانب رئیس‌جمهور گمانه‌زنی کرد.
تاریخ احتمالی پذیرش شکست از سوی ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور به مشاورانش گفته، او می‌تواند به فاصله کوتاهی پس از تایید رسمی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، نامزدی خودش را برای انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلام ‌کند.

 

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز در جلسه روز چهارشنبه در کاخ سفید ، درحالی‌که ترامپ موضوعی داشت که می‌خواست با مشاورانش در میان بگذارد، بسیاری از آنها به او گفته‌اند که شانس موفقیت در تغییر نتایج انتخابات 2020 ناچیز است.

به گفته افرادی که در جریان بحث قرار گرفتند ، وی سپس به آنها فشار آورد که آیا مجلس قانونگذاری ایالتی جمهوری‌خواهان می توانند الکتورهای طرفدار ترامپ را در تعداد معدودی از ایالت های کلیدی انتخاب کرده و در مجمع گزینندگان -در تاریخ ۱۴ دسامبر- آرای الکترال مورد نیاز وی را برای تغییر نتیجه و پیروزی نهایی به نام او بزنند. (مطلب مرتبط؛ توطئه ترامپ برای ماندن در کاخ‌سفید)

با این حال منابع می گویند این یک مکالمه دقیق نبود و یا واقعاً از سوی مشاوران وی جدی گرفته نشد. یکی از مشاوران ترامپ به نیویورک‌تایمز گفت: «او می داند که همه چیز تمام شده است»، اما به گفته این مشاور او به جای پذیرش شکست، با شنیدن یک سناریوی بعید برای ماندن در سمت خود وسوسه شده است.

با این حال به نظر می‌رسد خود وی نیز امید چندانی به موفقیت این سناریو نداشته و بیشتر به آینده نامعلوم خود را پس از ریاست جمهوری می‌اندیشد. بنابراین ترامپ احتمالاً تا زمان برگزاری مجمع گزینندگان این روزنه امید را باز می‌گذارد و ضمن پافشاری بر ادعای تقلب با هدف اقناع پایگاه رأی خود، از پذیرش شکست بصورت علنی خود داری می‌کند. پس از برگزاری مجمع گزینندگان و قطعی شدن شکست رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر)، وی بدون تأیید صحت نتیجه انتخابات، شکست را پذیرفته و برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ آمادگی خود را اعلام می‌کند.

مطلب مرتبط؛
تغییر استراتژی رئیس‌جمهور؛ نیویورک‌تایمز از بازگشت ترامپ در ۲۰۲۴ خبر داد

دونالد ترامپ

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید