انتقاد فرماندار نیویورک از ترامپ/ او روند سلامت یک ملت را سیاسی کرده است

کدخبر: ۳۷۳۱۶۴
فرماندار نیویورک معتقد است درصد قابل توجهی از آمریکایی‌ها به شرکت‌های داروسازی بیش از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعتماد دارند.
انتقاد فرماندار نیویورک از ترامپ/ او روند سلامت یک ملت را سیاسی کرده است

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک معتقد است آمریکایی‌ها به شرکت‌های داروسازی بیش از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعتماد دارند.

کومو در واکنش به سخنان رئیس جمهور آمریکا که گفته بود «واکسن کرونا تا ماه آوریل در اختیار عموم قرار خواهد گرفت غیر مکان‌هایی همانند ایالت نیویورک که فرماندار آن به دلایل سیاسی تصمیم دیگری اتخاذ کرده است» گفت: هیچ یک از سخنانی که او بر زبان آورد درست نیست. فقط تعجب می‌کنم. همه ما در ارتباط با احتمالات مرتبط با یک واکسن هیجان زده هستیم. این گونه نیست که مردم به شرکت‌های تولید کننده واکسن و شرکت‌های داروسازی اعتماد نداشته باشند. فایزر یک شرکت بزرگ نیویورکی است. ریجنران یک شرکت بزرگ نیویورکی است، اما درصد قابل توجهی از آمریکایی‌ها در ارتباط با مداخله سیاسی در فرآیند تولید واکسن و واکسیناسیون و همچنین فرآیند تأیید این موضوع از سوی رئیس جمهور نگرانند. مردم آمریکا به شرکت‌های داروسازی بیشتر از رئیس جمهور اعتماد دارند. نظرسنجی موسسه کیسر (Kaiser) نشان می‌دهد ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها در ارتباط با این موضوع نگرانند که یک فرآیند تأیید سیاسی باشد.

او افزود: نظرسنجی موسسه پیو نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها درباره این موضوع نگرانند که فرآیند تأیید سیاسی است. از این رو نیویورک به این نتیجه رسیده است که شماری از ایالت‌ها در تلاش برای اعتمادسازی هستند تا مردم در واقع واکسن را بپذیرند و داده‌های مرتبط با بررسی‌های علمی خود را در این باره جمع آوری و ارائه می‌کنند. کسی که در ایالت ما هدایت این روند را بر عهده دارد یک برنده جایزه نوبل است که در حال بررسی فرآیند سازمان غذا و داروی آمریکاست تا ما بتوانیم به مردم بگوییم این یک واکسن ایمن است و شما می‌توانید از این واکسن استفاده کنید.

همه گیری کرونا در آمریکا با شکستن رکورد‌های روزانه موارد ابتلا به کووید ۱۹ همچنان در حال پیشروی است. در ایالت نیویورک قرار است برای مقابله با موج دوم همه گیری رستوران‌ها و کافه از ساعت ۲۲ تعطیل شوند. قرار است مقررات منع آمد و شد هم در این ایالت اجرا شود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید