کشف نمونه ویروس کرونا داخل بسته بندی میگوی سعودی

کدخبر: ۳۷۳۲۰۳
یک نمونه مثبت آلودگی به ویروس کرونا در بسته بندی داخلی میگوی منجمد وارداتی از عربستان سعودی مشاهده شده است.
کشف نمونه ویروس کرونا داخل بسته بندی میگوی سعودی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کمیسیون سلامت شهرداری لانژو در بیانیه ای اعلام کرد یک نمونه مثبت آلودگی به ویروس کرونا در بسته بندی داخلی میگوی منجمد وارداتی از عربستان سعودی مشاهده کرده که از گمرک شهر ساحلی تیان جین ترخیص شده است.

تاسیسات محل نگهداری این مواد غذایی منجمد به طور موقت تعطیل شد و از همه کارکنان آن تست ویروس کرونا گرفته شد و همه مواد غذایی مربوط مهروموم شده و محل فروش همه مواد غذایی شناسایی شد.

این کمیسیون اعلام کرد میگو توسط شرکت محصولات دریایی ژان جیانگ گولیان خریداری و ۲۱ اکتبر وارد شده بود و در هشتم نوامبر به لانژو رسیده بود.

با افزایش نمونه گیری از مواد غذایی منجمد، شهر ووهان هم روز جمعه اعلام کرد در بسته بندی گوشت گاو برزیلی نمونه مثبت از آلودگی به ویروس کرونا را شناسایی کرده است. در استانهای شاندونگ و جیانگ سو مثبت شدن نمونه های مربوط به گوشت گاو آرژانتینی گزارش شد.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که ریسک ابتلا به کووید ۱۹ از غذاهای منجمد اندک است اما چین پس از شناسایی ویروس کرونا در محصولات غذایی وارداتی، مکررا اعلام خطر کرده است که ممنوعیتهای وارداتی را به دنبال داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید