کامالا هریس: ترامپ به دنبال نابودی پیروزی قاطع ماست

کدخبر: ۳۷۳۴۲۶
معاون جو بایدن در توییتی هدف ترامپ و جمهوریخواهان را از طرح شکایت های بی اساس، نابودی پیروزی دموکرات‌ها دانست.
کامالا هریس: ترامپ به دنبال نابودی پیروزی قاطع ماست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا با اشاره به شکایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا نسبت به نتیجه انتخابات ۲۰۲۰، در صفحه توئیتر خود نوشت: ترامپ و جمهوریخواهان با شکایت های بی اساس به دنبال نابودی پیروزی قاطع ما هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا که تنها دو ماه از ادامه ریاست جمهوری‌اش باقی مانده پس از شکست در انتخابات درمورد اشکالات شمارش آرا حرف‌هایی زده و اتهاماتی را راجع به تقلب در انتخابات بر زبان رانده است. این در حالی است که تلاشهای حقوقی و شکایات ترامپ راه به جایی نبرده و رسانه های آمریکایی با اعلام کسب ۳۰۶ رای الکترال از سوی بایدن در مقابل ۲۳۲ رای الکترال ترامپ عملا مهر بطلان بر تلاش های کمپین ترامپ زده اند. علاوه بر این، در روزهای گذشته بسیاری از رهبران سیاسی جهان  و حتی برخی از جمهوریخواهان، پیام های تبریک خود را برای بایدن ارسال کرده اند.

با این حال، دونالد ترامپ همچنان بر ادعای خود مبنی بر پیروزی در این انتخابات و وقوع تقلب‌های گسترده در جریان شمارش آرا اصرار دارد.

طرح چنین ادعاهایی از سوی دونالد ترامپ چندان عجیب نیست. او از ماه‌ها پیش حدودا از ماه آوریل/ فروردین در بیش از ۷۰ توئیت با طرح احتمال تقلب در رأی گیری پستی، در مورد این شیوه ابراز تردید کرده بود. ترامپ از همان زمان در حال طراحی سناریویی برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات بود که بتواند در صورت شکست با ایجاد شکاف اجتماعی و آشوب شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید