دستیار ارشد بایدن: انتقال دولت در آمریکا باید در هفته جاری تایید شود

کدخبر: ۳۷۳۴۲۷
ران کلین، رئیس دفتر دولت آینده جو بایدن اعلام کرد: روند انتقال دولت در آمریکا باید در هفته جاری تایید شود.
دستیار ارشد بایدن: انتقال دولت در آمریکا باید در هفته جاری تایید شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ران کلین در گفتگو شبکه ان بی سی در پاسخ به پرسشی درباره روند انتقال دولت در آمریکا گفت: واقعیت این است که جو بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شده است.

ران کلین در واکنش به توئیت ترامپ مبنی بر «پیروزی جو بایدن از طریق تقلب انتخاباتی رخ داده است» گفت: من این توئیت را به عنوان تایید دیگری برای این واقعیت می‌دانم که جو بایدن در انتخابات پیروز شده است. منظورم این نیست که بایدن از طریق چیز‌هایی که وی (ترامپ) در بخش‌های دیگری از توئیت خود بیان کرد رئیس جمهور شد یعنی از طریق تقلب و هر چیز دیگری که رئیس جمهور به صورت بی اساس ادعا می‌کند. بایدن برنده انتخابات شده، چون رای‌های بیشتری بدست آورده است. وی برنده شد، چون آرا مردمی بیشتری کسب کرد. بایدن همان تعداد رای الکترال (۳۰۶) کسب کرد که رئیس جمهور ترامپ خودش چهار سال پیش آن را کسب کرده و آن را پیروزی قاطع خود توصیف کرده بود.

این مقام دولت آینده بایدن تاکید کرد: اگر رئیس جمهور ترامپ آماده است که این واقعیت را بپذیرد تحولی مثبت است. آنچه که دونالد ترامپ در توئیتر نشر می‌دهد باعث رئیس جمهور شدن یا نشدنِ جو بایدن نمی‌شود. مردم آمریکا رئیس جمهور خود را انتخاب کردند. چیزی که ما این هفته می‌خواهیم شاهدش باشیم این است که «اداره خدمات عمومی آمریکا (GSA) تاییدیه انتقال قدرت را صادر کند تا ما بتوانیم کار‌هایی را انجام دهیم که باید انجام دهیم یعنی با مقامات (متولی تولید) واکسن دیدار کنیم، به گزارش‌های اطلاعاتی برای رئیس جمهور منتخب و معاون رئیس جمهور منتخب دسترسی داشته باشیم.

ران کلین افزود: بایدن اکنون رئیس جمهور نیست و نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد. او اکنون سمتی برای تغییر شرایط کشور ندارد. وی فقط می‌تواند روی پیام‌هایی مثل پیام دکتر استرهولم تاکید کند که گفت در صورتی که رئیس جمهور و دولت، مدیریت امور را بدست نمی‌گیرد، همه آمریکایی‌ها و دولت‌های محلی و ایالتی باید پا پیش بگذارند. این مسئله در بیستم ژانویه تغییر خواهد کرد، اما هم اکنون ما بحرانی داریم که دارد بدتر می‌شود. ما تاکنون هرگز شاهد نبودیم که در طی یک روز ۱۰۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شوند، اما در هفته گذشته این اتفاق رخ داد. تا هفته آینده ممکن است ما ابتلای روزانه ۲۰۰ هزار نفر به کرونا را شاهد باشیم. اوضاع دارد بدتر می‌شود.

دستیار ارشد جو بایدن گفت: تا زمانی که ما تاییدیه اداره خدمات عمومی را دریافت نکنیم که به ما اجازه می‌دهد با مقامات دولت تماس برقرار کنیم، نمی‌توانیم هیچ کاری انجام دهیم. ما نمی‌توانیم این تماس‌ها را برقرار کنیم مگر اینکه تاییدیه صادر شود. قطعا اطلاعاتی هست که در محافل علمی رد و بدل می‌شود، افرادی که عضو کارگروه مقابله با کرونا هستند مثل دکتر «استرهولم»، دانشمندان برجسته‌ای هستند. نکته کلیدی این است که جو بایدن در بحبوحه یک بحران، رئیس جمهور آمریکا خواهد شد. این انتقال قدرت باید یک انتقال بی نقص باشد. ما اکنون با احتمالِ واکسن روبرو هستیم، ولی باید بررسی کنیم که آیا این واکسن تایید می‌شود؟ شروع توزیع این واکسن احتمالا در ماه‌های دسامبر یا ژانویه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید