هشدار محمد اشتیه درباره یک پروژه استعماری رژیم صهیونیستی

کدخبر: ۳۷۳۷۵۵
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تحولات خطرناک و بی‌سابقه در راستای پروژه استعماری رژیم صهیونیستی هشدار داد.
هشدار محمد اشتیه درباره یک پروژه استعماری رژیم صهیونیستی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کرد، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن هشدار نسبت به تحولات خطرناک و بی‌سابقه در راستای پروژه استعماری رژیم صهیونیستی، نگرانی خود را نسبت به پروژه‌های شهرک‌سازی استعمارگرایانه جدید ابراز کرد.

اشتیه تاکید کرد، به نظر می‌رسد یک طرح حمله روبه فزونی و گسترده برای ۱۰ هفته آتی و رقابت با زمان جهت تحمیل واقعیتی جدید قبل از رفتن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا در ۲۱ ژانویه وجود دارد.

وی در ادامه اشاره کرد، دولتش با دید خطرناک گزارش‌های رسانه‌ای درباره سفر برخی شهرک نشینان به برخی کشورهای عربی جهت جستجوی بازارها و سرمایه‌گذاری‌ها را پیگیری می‌کند. او از اتحادیه عرب خواست این مساله را پیگیری کند و وظیفه‌اش را انجام دهد.

به گفته او، دولتش تمام تصمیمات قانونی را علیه هر شرکتی که در شهرک‌سازی‌ها فعالیت کند، اتخاذ خواهد کرد.

او اضافه کرد، سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به «بساغوت» در اراضی البیره، نقض حقوق ملت فلسطین است و هیچ مشروعیتی به شهرک‌ها نخواهد بخشید.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از جهانیان خواست در مقابل این سفر بایستند و گامی دیگر به سمت ممنوعیت کامل تحریم کالاهای استعماری بردارند.

وی ادامه داد: ما همچنین گزارش‌های مربوط به پروژه‌های شهرک‌سازی جدید در قدس اشغالی و کرانه باختری را مشاهده کردیم که هدف از آنها محاصره کردن محله‌های عربی فلسطین و ممانعت از ارتباط آنها با سایر محله‌های کرانه باختری در تمامی نقاط شهر قدس است.

اشتیه تاکید کرد، پیشنهاد اخیر مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت ۱۲۵۷ واحد مسکونی جدید در قدس شرقی منجر به محاصره کامل روستای «بیت صفافا» خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد، دولت فلسطین تمامی اقدامات لازم را برای توقف اینگونه تصمیمات و پروژه‌های رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهد کرد.

منطقه موسوم به "جفعات هماتوس" یک منطقه فلسطینی در نزدیکی محله "بیت صفافا" واقع در جنوب شهر قدس است.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته مناقصه‌هایی را برای ساخت بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی که بیشتر آنها در جفعات قرار دارند، منتشر کرد.

یک سازمان غیردولتی رژیم صهیونیستی که ناظر شهرک‌سازی‌ها در قدس است، روز یکشنبه هشدار داد، دو ماه آتی که دولت آمریکا تغییر خواهد کرد، دشوار خواهند بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فوریه گذشته با ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در منطقه موافقت کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید