قرنطینه سراسری ترکیه

کدخبر: ۳۷۳۸۳۷
رئیس جمهور ترکیه از اعمال قرنطینه سراسری در این کشور برای مهار موج دوم کرونا خبر داد.
قرنطینه سراسری ترکیه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: رسانه‌ها از تدابیر دولت ترکیه برای مقابله با شیوع موج دوم کرونا در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده به همین منظور قرنطینه سراسری جزئی را اعمال می‌کند. این محدودیت‌ها برای افراد بالای ۶۵ و زیر ۲۰ سال  به استثنا کارمندان اعمال می‌شود.

خبرگزاری «رویترز» نیز در این زمینه نوشت که اردوغان بعد از نشست سه شنبه شب کابینه خود گفت که تدابیر شدیدی را اعمال می‌کند. رئیس جمهور ترکیه  با اشاره به پاره‌ای موارد، از بسته شدن تمامی مدارس تا پایان سال و ارسال غذا از رستوران‌‌‌ها تنها به صورت بیرون‌بر اشاره کرد.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دست‌کم ۵۴ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۴۵۹ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۷۵۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۵ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۱۲ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با هشت میلیون و ۸۷۴ هزار و ۱۷۲ مورد ابتلا و ۱۳۰ هزار و ۵۵۹ مورد فوتی و برزیل با پنج میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۴۰ مورد ابتلا و ۱۶۶ هزار و ۶۷ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید