وزرای دولت دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

کدخبر: ۳۷۳۹۹۳
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و هشتم آبان ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.
وزرای دولت دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت  با اشاره به محدودیت‌های جدید کرونایی که از اول آذر اعمال خواهد شد عنوان کرد: به دلیل اوج گیری کرونا در آستانه مرحله جدیدی از مسئولیت پذیری اجتماعی هستیم در این مرحله جدید شهرهای قرمز به حالت تعطیل و شهرهای نارنجی به حالت نیمه تعطیل درمی‌آیند.

وی همچنین با بیان اینکه به اسم نقد قواعد بازی سیاسی را به هم نزنیم عنوان کرد: ما نباید به اسم نقد دولت به دنبال تطهیر و تبرئه دولت‌ آمریکا باشیم، افزود: سال ۱۴۰۰ و انتخابات خواهد رسید و در آن زمان کرونا کمتر خواهد بود و فضا و روحیه‌ها بهتر است و بعضی‌ها فرصت دارند اقدامات سیاسی و جناحی خود را انجام دهند. اما الان موقع آرامش کشور است. خواهش می‌کنم در این مقطع حساس کنونی کسی به دنبال تسویه حساب سیاسی و جناحی نباشد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای حسینعلی امیری  معاون پارلمانی‌ رییس‌ جمهوری ، فرهاد دژپسند  وزیر اقتصاد ، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد و منصور غلامی وزیر علوم   با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

شرایط بازار سرمایه بهتر می‌شود/ درآمدهای مالیاتی محور اصلی بودجه ۱۴۰۰ است

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گفت: با اظهار امیدواری نسبت به بهبود شرایط اقتصادی در سال ۱۴۰۰ درباره میزان وابستگی بودجه این سال به نفت خاطر نشان کرد: خوشبختانه از سال ۹۸ به سمت بودجه‌ای حرکت کردیم که وابستگی‌اش به نفت خیلی کم شده است و امیدواریم این روند برای سال ۱۴۰۰ تداوم پیدا کند؛ طبیعتاً در این زمینه درآمدهای مالیاتی نقش بیشتری خواهند داشت و باید تلاش کنیم سهم این درآمدها را افرایش دهیم.

فشارهای تحریم مانع اجرای برنامه های کاهش فقر مطلق شد

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز خوشبختانه کلیات بودجه در دولت مطرح شد . موارد بسیار خوبی که جزو تاکیدات مقام معظم رهبری و از سیاست های اساسی دولت بوده است، در بودجه لحاظ شده است‌، ادامه داد: در بودجه سعی شده است که هم به معیشت مردم و هم کاهش رفع مطلق توجه شود. سال آخر دولت است و ما برنامه های خود در زمینه فقر مطلق را به خاطر فشارهای تحریم نتوانستیم انجام دهیم.

جدیدترین شروط استخدام معلمان/ داشتن مدرک صلاحیت معلمی الزامی شد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره مصوبه دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره معلمان اظهار کرد: دیروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌ شد که منحصرا ورود معلم، مدیر، مشاور، مربی پروشی و مراقب سلامت از طریق دانشگاه «شهید رجایی» و «فرهنگیان» باشد. این دو دانشگاه البته اجازه دارند که از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها تحت نظارت خودشان استفاده کنند.

وی افزود: اما در هر صورت هیچ‌کس نمی‌تواند معلم باشد مگر اینکه یک دوره حداقل یک‌ساله را در این دو دانشگاه طی کرده باشد. در این جلسه همچنین تصویب شد که هرکس در آموزش و پرورش تدریس می‌کند، مدرک صلاحیت معلمی را هم داشته باشد که چگونگی احراز این صلاحیت‌ها هم به شورای عالی آموزش و پرورش و دولت سپرده شده است.

تنظیم بودجه ۱۴۰۰ با دلار ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه سال۱۴۰۰ قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود، گفت: در این لایحه قیمت دلار بین ۱۱هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه شده است.

وی همچنین درباره میزان وابستگی بودجه سال ۱۴۰۰ به نفت گفت: فعلاً پایه‌ای را تعیین کرده‌ایم که بر اساس آن اکنون کمتر از ۱۰ درصد بودجه وابسته به نفت است.

توضیحات صالحی درباره برگزاری مجدد کنسرت‌ها

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد درباره اخبار منتشرشده در زمینه برگزاری کنسرت‌های موسیقی تا قبل از ساعت ۱۸ تصریح کرد: در دوهفته آینده، طبیعتاً با محدودیت‌هایی که وجود دارد، کلیه فعالیت‌های غیرضروری به‌کلی تعطیل است و این شامل همه فعالیت‌های هنری و سینمایی می‌شود.

وزیر علوم حمایت بیشتر دولت از فعالیت زنان در دانشگاه‌ها را خواستار شد

منصور غلامی وزیر علوم با تاکید بر اینکه باید حمایت‌های بیشتر و گسترده‌تری از فعالیت و حضور زنان در محیط های دانشگاهی و علمی صورت بگیرد، گفت: اگرچه اقداماتی در این زمینه از سوی دولت و همچنین وزارت علوم صورت گرفته، اما با توجه به اینکه در آستانه تدوین لایحه بودجه قرار داریم، بهتر است این حمایت‌ها جدی‌تر و قانونی‌تر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید