این خوراکی ها ما را در برابر سرما مقاوم می کند

کدخبر: ۳۷۴۸۲۱
اقتصادنیوز : همزمان با فصل سرما برخی بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی افزایش می‌یابد که برای جلوگیری از ابتلای به آنها باید تغذیه مناسبی داشته باشیم.
این خوراکی ها ما را در برابر سرما مقاوم می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان به از نقل خبرگزاری عمون اردن، همزمان با کاهش درجه حرارت هوا و ورود فصل زمستان بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی می‌شوند. این مشکل یکی از علائم زکام است که ممکن است در برخی افراد در طول هوای سرد باقی بماند.

«ما رئال منصور»، متخصص تغذیه، برای مقابله با مشکل سرماخوردگی، لیستی از غذا‌های توصیه شده برای جلوگیری از این بیماری را ارائه کرده است که در ادامه با آن آشنا می شوید.

سبزیجات: این مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، بنابراین از بیماری‌ها محافظت می‌کنند.

مرکبات: ویتامین C به پیشگیری از سرماخوردگی یا بیماری‌های آنفلوانزا و همچنین کوتاه شدن مدت و شدت بیماری کمک می‌کند.

چند خوراکی مفید که بدن را مقابل سرما مقاوم می کند

غذا‌های تخمیر شده: این غذا‌ها حاوی پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک نوعی باکتری است که در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند همچنین گلبول‌های سفید خون را برای مبارزه با بیماری تحریک می‌کند. این مواد مفید، یعنی پروبیوتیک‌ها در لبنیات، شیر و برخی پنیر‌ها یافت می‌شوند.

ماهی: سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است که باعث کاهش التهاب و محافظت در برابر سرماخوردگی می‌شود. گلبول‌های سفید به تولید پروتئین برای مبارزه با آنفلوانزا کمک می‌کنند.

آجیل: سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی سلنیوم و روی هستند؛ بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و با باکتری‌ها و ویروس‌ها از جمله آنفلوانزا و سرماخوردگی مقابله می‌کند.

چند خوراکی مفید که بدن را مقابل سرما مقاوم می کند

قارچ: حاوی بتا گلوکان است که به مبارزه با ویروس و افزایش فعالیت گلبول‌های سفید کمک می‌کند.

زردچوبه: یکی از مهمترین فواید آن ضد التهاب بودن است و به مبارزه با سرما و سرماخوردگی کمک می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید