رسانه‌های عربی چگونه بیانات امروز مقام معظم رهبری را پوشش دادند؟

کدخبر: ۳۷۵۱۸۵
مقام معظم رهبری صبح امروز در دیدار رؤسای سه قوه و دیگر اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی به مساله تحریم های آمریکا و راه های مقابله با آن پرداخت که بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی به همراه داشت.
رسانه‌های عربی چگونه بیانات امروز مقام معظم رهبری را پوشش دادند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار رؤسای سه قوه و دیگر اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی تاکید کردند: موضوع تحریم‌ها به عنوان یک واقعیت تلخ و جنایت آمریکا و شرکای اروپایی بر ضد ملت ایران است و این جنایت سال ها است که بر ضد ملت ایران انجام می‌شود اما در سه سال اخیر شدت یافته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها» و «رفع تحریم» وجود دارد، افزودند: البته ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید.

المیادین در این باره نوشت: آیت الله خامنهای گفت که ایران امکانات لازم برای شکست تحریمها را دارد.

این شبکه لبنانی به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: تحریم ها جنایتی است که آمریکا و هم پیمانان اروپایی آن علیه ملت ایران مرتکب شدند، نمی توان به بیگانگان اعتماد کرد تا راه حلی برای مشکلات ما بدهند.

این شبکه در ادامه این بخش از بیانات مقام معظم رهبری که گفتند "در حالی‌که انگلیس و فرانسه دارای موشک‌های مخرب اتمی هستند و آلمان نیز در این مسیر قرار دارد، به ما می‌گویند موشک نداشته باشید" مورد توجه قرار داد.

پایگاه خبری العهد نیز در تیتری مشابه نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که کشورش امکانات لازم برای شکست تحریم ها را دارد.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: رهبر ایران گفت که تحریم ها جنایتی آمریکایی با مشارکت اروپایی ها علیه ملت ایران است و برای مقابله با ایران تحریم ها دو راه پیش رو داریم؛ یا شکست و غلبه بر تحریم ها و یا برداشتن آنها.

این پایگاه دیگر محورهای بیانات امروز مقام معظم رهبری را نیز به تفصیل باز نشر داد.

آر تی عربی هم در این باره نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که کشورش برای برداشتن تحریم ها، سال ها مذاکرات را تجربه کرد اما هیچ چیزی محقق نشد.

این شبکه همچنین نوشت: رهبر ایران گفت که کشورش امکانات لازم برای شکست تحریم ها را دارد و تحریم جنایتی از سوی آمریکا و هم پیمانان اروپایی آن علیه ملت ایران است که طی سه سال اخیر شدیدتر شده است.

اسپوتنیک عربی نیز در این باره نوشت: رهبر ایران از کشورهای اروپایی درخواست کرد که در امور کشورش دخالت نکنند و تاکید کرد که موشکهای ایران به اروپا مربوط نمی شود.

این خبرگزاری در بخشی از گزارش خود در رابطه با بیانات امروز مقام معظم رهبری نوشت: برای برداشت تحریم ها یک بار مذاکرات را تجربه کردیم که با شکست مواجه شد. ما امکانات لازم برای شکست تحریم ها را داریم.

شبکه السومریه هم نوشت: رهبر ایران خطاب به کشورهای اروپایی گفت در اموری که به شما مربوط نمی شود دخالت نکنید.

این شبکه عراقی در ادامه نوشت: رهبر ایران گفت درحالی که اروپایی ها خودشان در بسیاری از امور منطقه دخالت می کنند ما را به دخالت در امور منطقه متهم می کنند، شما که موشک های اتمی مخرب دارید در رابطه با برنامه موشکی مسالمت آمیز ما نظر ندهید.

دیگر رسانه های عربی نیز در گزارش هایی به بازتاب بیانات امروز مقام معظم رهبری پرداختند.

بر اساس این گزارش، مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات امروز خود به یاوه‌گویی‌های اخیر سه کشور اروپایی نیز اشاره کردند و گفتند: وضع آمریکا که مشخص نیست و اروپایی‌ها هم دائماً در حال موضع گیری بر ضد ایران هستند. آنها در حالی‌که خودشان بیشترین دخالت های نادرست را در مسائل منطقه دارند، به ما می‌گویند در منطقه دخالت نکنید و در حالی‌که انگلیس و فرانسه دارای موشک‌های مخرب اتمی هستند و آلمان نیز در این مسیر قرار دارد، به ما می‌گویند موشک نداشته باشید. به شما چه ربطی دارد، شما اول خودتان را اصلاح کنید و بعد اظهار نظر کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به بیگانگان نمی‌توان اطمینان کرد و به امید گشایش آنها بود. اگر حرکت و عمل در دستور کار قرار گیرد و کارهایی که می تواند به نفع مردم باشد، انجام شود، یقیناً دولت دوازدهم پایان خوبی خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید