درخواست کمیسیون اروپا درباره رعایت احتیاط در لغو محدودیت‌های کرونایی

کدخبر: ۳۷۵۳۴۹
«اورسلا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه خواستار اتخاذ رویکردی دقیق در زمینه لغو تمهیدات کرونایی شد و به کشورهای اروپایی نسبت به تکرار نشدن اشتباهات مشابه با وجود تمایل به بازگشت به زندگی عادی برای کریسمس، هشدار داد.
درخواست کمیسیون اروپا درباره رعایت احتیاط در لغو محدودیت‌های کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نشریه پولیتیکو اعلام کرد، وی در پارلمان اروپا گفت: اوضاع مرتبط با همه گیری، جدی  و این درحالی است که نزدیک به ۳ هزار نفر روزانه فوت می کنند، کووید–۱۹ دلیل شماره یک مرگ های هفته گذشته در اتحادیه اروپا بوده است.

وی افزود: بیمارستان ها تحت فشارند و در برخی مناطق، بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانی جای خالی ندارند.

وی با هشدار در این مورد که کریسمس امسال نمی تواند کریسمسی عادی باشد، تصریح کرد: می دانم که مالکان فروشگاه ها و رستوران ها خواستار پایان محدودیت ها هستند، اما باید از تابستان درس بگیریم و همان اشتباهات را تکرار نکنیم.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: کاهش سریع و زیاد محدودیت ها، خطر موج سوم شیوع کرونا را پس از کریسمس دربردارد. هفته ها قبل، گفتم که این کریسمس، متفاوت و البته آرامتر خواهد بود.

فن در لاین تاکید کرد که کمیسیون اروپا با چند شرکت قراردادهایی برای دریافت واکسن کرونا منعقد کرده است و ایمن سازی احتمالا اواخر ماه دسامبر (دی ماه) آغاز می شود.

وی افزود: کشورهای عضو باید آماده باشند. ما درمورد میلیون ها سرنگ و زنجیره سرد (سیستم ذخیره سازی و حمل و نقل واکسن) صبحت می کنیم. همچنین از مراکز سازمان دهنده واکسیناسیون می گوییم و از پرسنل آموزش دیده حرف می زنیم که همه اینها باید آماده باشند.  

وی گفت: کشورهای عضو باید برای مدیریت و اجرای طرح برخورداری از صدها میلیون دُز واکسن آماده باشند، زیرا این بلیط ما برای برون رفت از همه گیری کروناست.

رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه نیز از برنامه اتحادیه اروپا برای امضاء قرارداد خرید ۱۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا از شرکت بیوتکنولوژی «مدرنا» خبر داد.

شرکت مدرنا به تازگی اعلام کرده واکسنی با کارآیی ۹۴.۵ درصد تولید کرده است.  رئیس کمیسیون اروپا  در همین زمینه یادآور شد که بر اساس تحقیقات انجام شده این واکسن می‌تواند به طور چشم‌گیری در مقابل کووید-۱۹ اثر بخش باشد. به گفته وی، این واکسن به طور هم زمان میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا توزیع خواهد شد.

کشورهای اروپایی که در ۹ ماه گذشته خسارت‌های اقتصادی سنگینی را بر اثر بحران کرونا متحمل شدند، امیدوارند که با آغاز عملیات واکسیناسیون کرونا از ماه آینده، جان تازه‌ای به اقتصاد آن‌ها دمیده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید