«اقدامات غیرقانونی» ترکیه برای اکتشاف گاز طبیعی/ترکیه در انتظار تحریم های شدید اتحادیه اروپا

کدخبر: ۳۷۵۶۵۹
پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای از اتحادیه اروپا خواسته به دلیل «اقدامات غیرقانونی» ترکیه برای اکتشاف گاز طبیعی، تحریم‌های سختی را علیه این کشور اعمال کند.
«اقدامات غیرقانونی» ترکیه برای اکتشاف گاز طبیعی/ترکیه در انتظار تحریم های شدید اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را با اکثریت آراء به تصویب رساند و از اتحادیه اروپا خواست به دلیل آنچه که اقدامات «غیر‌قانونی» ترکیه برای اکتشاف گاز طبیعی خوانده شده، تحریم‌های سختی را علیه این کشور اعمال کنند.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، پارلمان اروپا این قطعنامه غیر‌الزام‌آور را با ۶۳۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۵۹ رأی ممتنع به تصویب رساند.

ترکیه

رویترز نوشته این قطعنامه احتمالاً در جهت تقویت تلاش‌های فرانسه برای ترغیب اتحادیه اروپا به منظور تحریم ترکیه مؤثر خواهد بود. این تحریم‌ها قرار است ماه آینده میلادی بر ترکیه اعمال شود.

پارلمان اروپا در قطعنامه خود اقدامات ترکیه به منظور حفاری و اکتشاف گاز طبیعی در شرق دریای مدیترانه را «غیر‌قانونی» خوانده است. 

طی ماه‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه برای آغاز حفاری و اکتشاف گاز طبیعی در این منطقه بالا گرفته است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در سفر به جزیره قبرس شمالی در یک سخنرانی درباره تحولات منطقه مدیترانه صحبت کرد. 

اردوغان در بخشی از این سخنرانی گفت، وقتی که بحث از اکتشافات در دریای مدیترانه می‌شود آنکارا نمی‌تواند «بازیهای دیپلماتیک» را تحمل کند.

اداره ناوبری ترکیه نیز روز شنبه گفته بود کشتی تحقیقاتی موسوم به «اوروک ریس» عملیات اکتشاف در آب‌های مورد مناقشه دریای مدیترانه را تا بیست و نهم نوامبر (نهم آذر) ادامه خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید