واکنش شخصیت‌های سیاسی و علمی آمریکا به ترور شهید محسن فخری‌زاده

کدخبر: ۳۷۵۷۵۸
شخصیت‌های سیاسی ، علمی و پژوهشی آمریکا در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده، آن را توطئه‌ای برای ممانعت از دیپلماسی با ایران دانستند که دولت بایدن باید تعهد واقعی را درباره آن نشان دهد.
واکنش شخصیت‌های سیاسی و علمی آمریکا به ترور شهید محسن فخری‌زاده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، به دنبال انتشار خبر ترور شهید فخری‌زاده رئیس مرکز پروهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مارک فیتزپاتریک مدیر موسسه اندیشکده بین‌المللی مطالعات راهبردی و مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا روز جمعه نوشت: دلیل ترور فخری‌زاده ممانعت از ظرفیت جنگی ایران نبود بلکه ممانعت از دیپلماسی بود.

استفان والت استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد هم در واکنش به این ترور گفت: در ماه مارس، بایدن در فارن افیرز نوشت که ترور سلیمانی توسط ترامپ، چشم‌انداز یک چرخه فزاینده خشونت را برپا کرد.

وی افزود: پاسخ او به کشتن یک دانشمند هسته‌ای ایران، درباره تعهد صادقانه او به "نظم مبتنی بر قانون" به ما خواهد گفت.

تریتا پارسی فعال ایرانی-آمریکایی و معاون اجرایی اندیشکده کوئینسی هم در این باره نوشت: هدف واقعی ترور فخری‌زاده، جو بایدن و قصد او برای بازگرداندن دیپلماسی با ایران بود که این سوال مهم را مطرح می‌کند که شرکای استراتژیک آمریکا نباید امنیت ایالات متحده را بیشتر سازند نه اینکه کمتر کنند؟

کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکا هم در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده نوشت: اگر هدف اولیه کشتن آقای فخری‌زاده سخت‌تر کردن بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران باشد، خب این ترور، آمریکا، اسرائیل و جهان را امن‌تر نمی‌کند.

جان برنان رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) هم این ترور را یک اقدام جنایی دانست و هشدار داد این اقدام ممکن است منجر به انتقام مرگبار و دور جدید درگیری‌ها در منطقه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید