پیام آیت‌الله نوری همدانی در پی شهادت شهید فخری‌زاده

کدخبر: ۳۷۵۹۲۹
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی با تسلیت شهادت محسن فخری زاده از دانشمندان هسته ای کشور گفت: مسئولان با جدیت این موضوع را پیگیری و عاملان این جنایت را به سزای عمل خود برسانند و راه را برای کسانی که دل درگرو غرب دارند ببندند.
پیام آیت‌الله نوری همدانی در پی شهادت شهید فخری‌زاده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این پیام آمده است: بار دیگر دست جنایتکاران و تروریستی به خون دانشمند و خدمتگزار دیگری رنگین شد، بی شک شهادت شهید والامقام محسن فخری زاده پاداش مجاهدت های علمی و خدمت به بشریت درحوزهای مختلف به خصوص هسته ای و دفاعی بوده است.

پیام ادامه یافته است: لازم می دانم درپی این حادثه تروریستی و شهادت این نخبه پرکار چند نکته را متذکر شوم؛ نخست اینکه این ملت بزرگ و غیور بدانند که هیچگاه مردم این مرز و بوم با این ترور و کشتار دست از آرمان خود برنداشته و مستحکم تراز گذشته راه این دانشمند توسط فرزندان این ملت ادامه پیدا خواهدکرد و خللی در هدف ارزشمندشان ایجاد نخواهد شد.

پیام می افراید: ملت عزیز و حزب الله ایران اسلامی هم همانند همیشه هوشیار باشند که دشمن درکمین است و از هرفرصت برای ضربه زدن به عزت و اقتدار ایران بهره خواهد برد.

پیام حاکی است: بیش از چهل سال تهدید و تحریم و حمله نظامی به نتیجه نرسید و با مقاومت ملت متدین ایران شکست خورده است براین اساس بار دیگر تجر به ترور خود را تکرار می‌کنند و ان شا الله با وحدت و پشتیبانی ازاصل انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه جواب دندانشکنی به استکبار جهانی و صهیونیسم و ایادی منطقه ای آنها خواهد داد.

در خاتمه این پیام تاکید شده است: اینجانب شهادت این شهیدعزیز را به رهبری معظم، و ملت رشیدایران اسلامی،همه مجاهدان وجامعه علمی کشور به خصوص خانواده محترمشان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل ایشان مورد حمله واقع و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، این دانشمند برجسته به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید